  • 1. Data: 2015-12-11 22:12:05
    Temat: Nakładanie kleju
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ma ktoś pomysł jak nanosić cienka warstwę kleju (~0,1 mm) na fornir
    (~0,5-1 mm)?
    Formatki forniru 200x500 mm. Klej poliuretanowy o konsystencji rzadkiego
    miodu.
    Teraz nakładam ręcznie wałeczkiem, rozlewając uprzednio klej na
    powierzchni. Nie ma tego na tyle dużo, aby zrobić typowe walce klejowe.
    Ale ręcznie wałkiem 100 powierzchni jest upierdliwe.
    I chyba typowe walce klejowe się nie sprawdzą przy tak cienkim
    materiale. Dlatego, że walce gdy nie ma materiału w nich normalnie nie
    stykają się,
    a tu przy materiale 0,5 mm (fornir), aby zapewnić zaciśnięcie forniru
    między nimi walce będa sie stykać, a to spowoduje gromadzenie sie kleju.
    Musiałby być mechanizm odsuwania walców po wyjściu materiału. A to
    komplikuje mechanicznie urządzenie.

    No i problem z myciem. Dużo elementów maszynki, a klej przy kontakcie z
    powietrzem (wilgoć) utwardza się i pieni.
    Cykl klejenia jest taki, że smaruję te 100-400 powierzchni wkładam w
    formy i za kilka godzina następna partia. I na te kilka godzina
    rozbierać walce klejowe i wszystko myć w rozpuszczalniku to kiepsko.

    Wydawało się, że najprościej rozlać na fornir i raklom zgarnąć, ale
    rakla za pierwszym przejściem nie daje zawsze 100% pokrycia. Fornir
    pofalowany.

    Jeszcze nie sprawdzałem jak by to szło natryskowo.

    Są znane komuś inne metody nanoszenia?
    Polewarka za skomplikowana (mycie, pompa...)

    Robert

  • 2. Data: 2015-12-12 08:05:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Obrotowy talerz, jak od gramofonu. Kapniesz kroplę na środku, siła odśrodkowa
    rozpędzi ją na boki. Musisz dobrać obroty i ilość kleju w tej kropli.

  • 3. Data: 2015-12-12 08:26:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Aha, kapnąć trzeba na nieruchome, obroty włączyć dopiero po paru sekundach jak kropla
    sama się wstępnie rozleje.

  • 4. Data: 2015-12-12 10:59:18
    Temat: Re: Nakładanie kleju
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 8:05, Konrad Anikiel pisze:
    > Obrotowy talerz
    Fornir bywa pofalowany. Nie rozleje się, to jest rzadki miód. Jest to
    prostokąt i będą straty.
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/to0r0cdb1dczfj2/
    2015-12-12%2010.48.32.jpg?dl=0

    Robert

  • 5. Data: 2015-12-12 12:14:59
    Od: 4...@g...com

    Jak walkiem Ci sie nie chce i myc po kleju urzadzenie tez nie chcesz to tylko
    rozprowadzanie sila woli zostaje. Zawsze jest cos za cos.

  • 6. Data: 2015-12-12 12:39:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jeszcze nie sprawdzałem jak by to szło natryskowo.

    To sie moze udac, ale wprawy wymaga. Jak dlugo ten klej jest plynny? Bo
    moze posmarowac byle jak, zawiesic material zeby skapywalo i po jakims
    czasie warstwa bedzie cienka i rownomierna. Ew. rog, z ktorego skapuje
    bedzie mial grubsza warstwe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2015-12-12 13:51:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 12:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Bo moze posmarowac byle jak, zawiesic material zeby skapywalo i po
    > jakims czasie warstwa bedzie cienka i rownomierna. Ew. rog, z ktorego
    Za gęsty, pozostanie za gruba warstwa.
    Później pokaże ten klej jak się rozlewa.

    Natryskowo najmniej do mycia. Jedynie to pylenie, bo mam tylko pistolety
    na powietrze.
    Idealnym rozwiązaniem jest hydrodynamiczny... tylko cena 6000 zł. On o
    wiele mniej pylą.

    http://www.planeta-budowlana.pl/akumulatorowy-pistol
    et-natryskowy-graco-x-force-hd.html

    Są podobne o połowę tańsze, ale tylko można przepuszczać produkty na
    bazie wody.

    Robert

  • 8. Data: 2015-12-12 16:59:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-12 12:39, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Ew. rog, z ktorego skapuje
    > bedzie mial grubsza warstwe.

    Można rozprowadzić odśrodkowo na starym grajku do winyli ;) Jak za gęsty
    to kwestia zwiększenia mocy silnika.

    Rozprowadzałem tak kiedyś lakier o konsystencji miodu. Jedyny problem to
    mocowanie płyty, przy dużych prędkościach zamienia się w shuriken. No i
    sciany ochlapane :/

  • 9. Data: 2015-12-12 20:31:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Później pokaże ten klej jak się rozlewa.
    https://youtu.be/WcUTuRWK3ig

    Robert