    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nurtuje mnie
    Date: Mon, 21 Oct 2024 20:42:01 -0000 (UTC)

    > Ja używam wyłącznie swojego czytnika, który znam, więc tym bardziej nie
    > muszę niczego czytać. Slrn radzi sobie dobrze ze wszystkim. Wystarczy:

    Prześledziłem z ciekawości, co tam się dzieje, że się nie udaje.

    Serwer dostaje prośbę o overview (OVER 1-794641), odpowiada, że wyśle (224
    Overview information for 1-794641 follows), zaczyna myśleć i to myślenie
    zajmuje mu więcej, niż timeout, który mam ustawiony w tinie (domyślnie
    jest 120 sekund, ja mam ustawione 30 sekund).

    Zwiększyłem do 480 sekund (8 minut, dla pewności) i poszło.

    > (1) wejść na grupę i zaznaczyć wszystkie wiadomości jako przeczytane,
    > (2) wyszukać (Alt-L) interesujący Msg-ID, zaznaczyć jako nieprzeczytany,
    > (3) po zamknięci czytnika wyedytować plik .jnewsrc -- bez trudu można
    > się domyśleć, co zmienić, by przy kolejnym wejściu pokazało się np. 300
    > starszych i 300 nowszych wiadomości razem z całym szukanym wątkiem.

    W tinie jest nawet prościej, bez edycji .newsrc.

    Wchodzę na grupę, zaznaczam posty jako przeczytane (c, potwierdzając y).
    Wchodzę znowu (wychodzi z grupy po zaznaczeniu jako przeczytane, zdaje się
    że jest do tego przełącznik w konfiguracji), wciskam r, żeby wyświetlić
    wszystkie posty (a nie tylko nieprzeczytane), potem L, wpisuję Message-ID,
    i pokazuje dany artykuł. Wciskam q, przechodzi do listy wątków z
    zaznaczonym danym wątkiem. Wciskam strzałkę w prawo, wchodzi do wątku -- i
    mogę czytać cały wątek (będąc w artykule mogę się przesuwać przez p i n).

    > Przede wszystkim nie wiadomo, co by mogło tu znaczyć "nie wiadomo".

    Nie wiadomo, jakie zjawisko za to odpowiada.

    > Fizyka subatomowa nijak się ma to bezpośrednio obserwowanej
    > rzeczywistości. Nasze reguły tam ie funkcjonują. Dlatego nie ma po co
    > pytać "dlaczego" albo "czemu".

    Tak, to prawda. Jakoś ciężko jest mi odrzucić nasze reguły. Nie dziwne,
    chyba każdemu jest ciężko. Ale trudno jest mi przyjąć te dziwactwa fizyki
    kwantowej na wiarę -- "bo tak". Staram się zrozumieć. Tylko rozumienie
    tutaj zawodzi.

    Więc jaka jest odpowiedź na tę zagadkę z magnesem? Nurtuje mnie to.

    --
    Jaki śliczny z ciebie chłopiec! - wykrzykuje ciocia.
    - Nosek masz po mamusi, oczy po tatusiu, usta po babci...