  • Data: 2024-10-20 21:59:04
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Spędziłem więcej czasu, niż planowałem, żeby dobrać się do archiwów,
    > których nie mam, i przejrzeć wątek.

    Czas poszedł na technikalia, czy na czytanie? Co do tego pierwszego, to
    ja przełączam czytnik na news.icm.edu.pl i mam wszystko jak na dłoni.

    > I nadal nie wiem :(

    Przecież ostrzegałem. Nie będzie żadnego olśninia. Fizyka obiektów
    zdecydowanie mniejszych od tych, które można wziąć w dłoń, wygląda
    całkiem inaczej od tej fizyki, jaką znamy ze szkoły podstawowej.
    Można do niej podejść odtwórczo, czyli patrzeć na wzory, które ktoś
    napisał, cieszyć się, że lewa strona równa się prawej i komentować,
    jakie to wszystko ma dziwne konsekwencje. A można próbować ją poczuć.
    Wtedy nawet foton, który przenika jednocześnie przez dwie szczeliny
    i sam ze sobą interferuje, przestaje być dziwny.

    Jarek

    --
    Bez mikroskopu widzę atomy
    Nawet elektron co mknie jak szalony