  • Data: 2009-04-04 13:49:26
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Apr 2009 09:10:42 +0000 (UTC), Dariusz W. wrote:
    > Po co TERAZ... sRAW jak pamieci coraz bardziej tanieja.

    A matryce coraz bardziej puchna produkujac dosc czesto ,,puste'' dane.

    > Kiedys 512 Mb bylo drogie a teraz 8 Gb czy 16 Gb nie
    > stanowi problemu.

    Ale majac male rawy mozna się pomiescic na karcie posiadanej obecnie.

    Damy wam matryce 15mpix, ktora co prawda z kilkoma szklami da tyle, z
    wiekszoscia szkiel sredniej polki da polowe, ale kupujcie wieksze karty,
    dyski, szybsze procesory, RAM, systemy 64bit i tak dalej, i tak dalej.
    Po co?

    Przyzwoite 13x18 zrobisz z 3mpix, obrazek na wuwe to pol do jednego mpix.

    RAW ma wiele plusow, ale jego zwiekszajacy się rozmiar zaczyna byc jego
    coraz powazniejsza wada.

    > Dlaczego wtedy tego nie zrobili a teraz wpadli na to ze potrzebny
    > jest sRaw ?

    RAW w 300D to bylo ok 6-8MB na zdjecie, w 5D to juz 11-20MB na zdjecie.
    A sRAW jest od 40D (10mpix, 2007r), nie od ,,teraz''. Teraz to jest tak:
    50D:
    * sRAW1 (7.1 MP)
    * sRAW2 (3.8 MP)
    5DmkII: