  • Data: 2012-11-21 21:41:20
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-21 20:49, Marek pisze:

    > Zainteresował mnie wątek. Chciałbym jako niedoświadczony w branży
    > podpytać się o detale tego co napisałeś. W zasadzie jaką różnicę robi
    > FF? Dlaczego FF uważa się za lepsze? Wykluczmy z rozważań szklarnię
    > (spodobał mi się ten zwrot :) ). Załóżmy, że mamy kompatybilną z FF. Co
    > hipotetycznie mógłbym zyskać przesiadając się z A77 (który posiadam) na
    > A99?

    Ale takie rozważania w oderwaniu od posiadanych bądź planowanych szkieł
    za bardzo nie mają sensu. No bo co się zyskuje, a raczej jaka jest
    różnica? Przede wszystkim zmieniają się kąty widzenia obiektywów.
    Fetyszyści papierowej GO zaraz Ci napiszą, że tylko FF się liczy, bo na
    APS-C nie uzyskasz tak małej głębi przy tej samej światłosile i
    odpowiadającej ogniskowej, ale przy cropowej matrycy również da się
    sterować głębią ostrości i potrafi ona być wystarczająco płytka do
    większości zastosowań.

    > Dostrzegam tylko jedną korzyść: optyka dla większych wymiarem pikseli
    > nie musi być aż tak wyżyłowana jak dla APS-C. Chodzi o większą
    > widoczność dyfrakcji na przysłonie w APS-C.

    Wielkość piksela nie jest jakoś na stałe przypisana tylko do wielkości
    matrycy, ale jest wypadkową jej wielkości oraz ilości pikseli na niej.
    Bez problemu można znaleźć matryce APS-C, które będą miały większe
    piksele niż matryce FF.

    --
    marcin