  • Data: 2012-11-22 10:29:44
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-21 23:38, trolling tone pisze:

    > A to jest oczywista bzdura.

    Co z kolei potwierdza punkt 4
    http://photo.net/learn/optics/dofdigital/

    No i problem jest taki, że jedni piszą tak a inni odwrotnie. Wydaje mi
    się, że to dla osób znających się na optyce powinno być łatwe do
    policzenia. Czy orientujesz się czy takie wyliczenia ktoś pokwapił się
    dokonać?

    > Autor tego artykuliku najzwyczajniej
    > ściemnia. Dla tego samego kąta widzenia, odległości i przysłony,
    > GO na większej matrycy zawsze jest mniejsza. Zmiana krążka
    > rozproszenia kompensuje różnicę w małym stopniu, bo tu zależność
    > jest liniowa, a ze zmianą ogniskowej GO zmienia się w funkcji
    > kwadratowej.

    No i ten właśnie aspekt wzbudził moje wątpliwości. Z jednej strony mówi
    się, że jeśli aparat ma crop'a 1.5 to ekwiwalent ogniskowej = ogniskowa
    * 1.5, co moim zdaniem nie do końca jest ekwiwalentem gdyż o rozmyciu
    tła nie decyduje oglądanie całości czy fragmentu obrazu lecz ogniskowa i
    przysłona plus liniowo krążek rozmycia. I tak jak napisałeś: jeśli
    zmienimy ogniskową aby kąt widzenia wyrównać, to z kwadratem tej zmiany
    zmieni się DOF.