  • Data: 2012-11-21 22:05:54
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
    > Wielkość piksela nie jest jakoś na stałe przypisana tylko do wielkości
    > matrycy, ale jest wypadkową jej wielkości oraz ilości pikseli na niej.
    > Bez problemu można znaleźć matryce APS-C, które będą miały większe
    > piksele niż matryce FF.

    Coś nie chciało mi się w to wierzyć, że aż sprawdziłem, bo
    mam w Excelu. :) , ale w sumie racja, tylko że dotyczy głównie
    "prehistorycznych" małopikselowców porównywanych z najnowszymi,
    mocno przepikselowanymi. Choć też nie do końca - nie powiedziałbym,
    że jest o to "łatwo". :))

    Jednostka to (bodajże) pikometry kwadratowe. :)

    Wg listy aparatów pomierzonych przez DxO na połowę zeszłego roku
    (http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/57140
    87010/ - na samym
    dole) rozmiar piksela wynosi:

    dla FF: od 35 do 77 piko
    (średnio 53 piko)

    dla APS-C: od 17,3 do 90 (sic!) piko (Nikon D2H: 4,1 MPix)
    (średnio 33,6 piko)

    dla 4/3: od 13 do 23,4 piko
    (średnio 19,3 piko)

    pozdrawiam