  • Data: 2012-11-21 23:38:50
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-21 23:06, Marek pisze:

    > Podobno nawet nie ma żadnej różnicy co do GO między jednym a drugim
    > rozwiązaniem.
    > http://www.fotografuj.pl/Article/Glebia_ostrosci_w_l
    ustrzankach_cyfrowych/id/38

    A to jest oczywista bzdura. Autor tego artykuliku najzwyczajniej
    ściemnia. Dla tego samego kąta widzenia, odległości i przysłony,
    GO na większej matrycy zawsze jest mniejsza. Zmiana krążka
    rozproszenia kompensuje różnicę w małym stopniu, bo tu zależność
    jest liniowa, a ze zmianą ogniskowej GO zmienia się w funkcji
    kwadratowej. Dywagacje o "winie fotografującego", bo zmienia
    ogniskową chcąc zachować ten sam kąt widzenia, można sobie
    wsadzić w buty - przecież to jasne, że chcąc robić standardem,
    to na FF mam 50mm, na APS ok. 30 itd.