  • Data: 2012-11-21 23:18:00
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Odpowiedziałem gdy pisałeś ciąg dalszy :-)

    > A tu z kolei dodam, że w sieci można wynaleźć ładne rysunki, które
    > teoretycznie uzasadniają dlaczego przepikselowane matryce powinny
    > bardziej winietować

    Serio winietować? To raczej zależy od wymiarów przetwornika. Jeśli
    obiektyw oświetla mniejszy obszar niż FF a większy niż APS-C, to na
    APS-C ten sam obiektyw nie wywoła efektu winietowania niezależnie od
    tego ile pikseli będzie miał ten przetwornik.

    > i być bardziej wrażliwe na nietelecentryczność
    > obiektywu. Tu jednak praktyka nie jest aż tak oczywista.

    No ale z drugiej strony, FF są bardziej wrażliwe na efekty jakie
    pojawiają się tam gdzie obiektywy najczęściej zniekształcają - w pobliżu
    ich krawędzi. Więc zyskasz trochę bezpieczeństwa w centrum (np. możesz
    pozwolić sobie na gorsze szkła) a dużo stracisz poza nim. Tak mi się wydaje.

    > A ja osobiście potrzebuję jak największych pikseli... ( - "Tylko
    > duuuże proszę mi wybrać..." :))

    A tak ... duuuże jest piękne (w sensie mniejszych szumów) :-D Tu się
    zgadzam w 100%.

    > PS.: Heh, od razu widać, że dziś zabradziażyłem i mam zawalone
    > spanie... Sorry... :))

    Mi też się udzieliło :-D