  • Data: 2017-09-01 11:07:26
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oob654$ua9$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-08-31 o 23:13, J.F. pisze:

    >Ja to rozumiałem, że nagle obywatel dostał do ręki narzędzie
    >pozwalające mu np. zarejestrować rozmowę z urzędnikiem czy
    >milicjantem. W państwie totalitarnym tych którzy mają takie
    >możliwości trzeba mieć pod kontrolą.

    Urzednikow tez trzeba miec pod kontrola, ale moze wazniejsze, zeby
    kontrole miec pod kontrola :-)

    Tak czy inaczej - jakos to panstwo kupilo licencje na masowa produkcje
    magnetofonow.
    No dobra, moze chcialo, zeby kazdy urzednik i milicjant mial :-)

    Albo jedni kupili licencje i pomysleli o masowce, a drudzy jak to
    zobaczyli, to sie przerazili i chcieli zablokowac :-)

    Tylko, ze to urzadzenie nieporeczne, duzej mocy - w sytuacji, gdy do
    urzednika musisz przyjsc aby porozmawiac, to gdzie tu zagrozenie ?

    >Ale, że wszystko bazuje na nie potwierdzonym tym, co wtedy usłyszałem
    >więc chyba nie ma co wyciągać wniosków.

    Szczegolnie, ze jakos duzo tych modeli bylo w produkcji i w sprzedazy.

    >Inna rzecz, której byłem pewien, ale teraz zaczynam wątpić to że jak
    >weszły odbiorniki satelitarne to też nie każdemu było wolno.

    Tak mi chodzi po glowie, ze faktycznie byly jakies zezwolenia
    wymagane.
    Czy "nie kazdemu" ... w zasadzie nie widze komu mialoby to byc
    potrzebne, wiec kto mialby dostac zezwolenie bez neiprzyjemnosci, wiec
    to raczej wladza wszystkich zniechecala, moze chciala miec pod
    kontrola, moze nie lubila zagranicznych tresci - czas jak pamietasz
    byl wojenny :-)

    http://www.prawo.pl/dz-u-akt/-/dokument/Dz.U.1986.6.
    36/16792145/27666

    Ech, gdzie te czasy, rozporzadzenie na 2 strony ...

    Za to z drugiej strony ... moje plotki donosza, ze w Niemczech z
    odbiornikiem satelitarnym tez nie jest prosto.
    A to wlasciciel mieszkania, jesli wynajmujesz, nie godzi sie na
    dziurawienie sciany, a to jakis nadzor architektoniczny zabrania
    ubrzydzania elewacji ...

    No ale Niemcy to nie jest dobry przyklad wolnego panstwa, choc te 10
    lat murzynskiej okupacji im bardzo pomoglo :-)

    J.