  • Data: 2017-09-01 12:06:36
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-01 o 10:52, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    Tylko że w piaskownicy aż takich wielkich szkód dzieciaki nie spowodują,
    jak tych 460 (p)osłów. Skąd bierze się wielomiliardowe zadłużenie
    naszego nieszczęsnego kraju, ja się pytam.

    rty-zblizeniowej-to-kradziez-z-wlamaniem-tak-uznal-s
    ad-najwyzszy/

    > Czytam, czytam i jakoś nie umiem ogarnąć na czym to przełamanie
    > zabezpieczeń polega. To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem
    > użyje to też jest włamanie bo banknot ma przecież zabezpieczenia.
    > P.G.

    ;-) Nnno, dobre! A "w temacie": Sejm cierpi na ustawodawczą biegunkę,
    produkują tam dziesiątki tysięcy ustawek (wiecie, czym się różnią od
    "ustaw"?), a dotąd nie dał podstawy prawnej do takiej, ewidentnie zbyt
    daleko idącej interpretacji w wydaniu Sądu Najwyższego. W tekście (warto
    zerknąć) artykułu jest:
    /takie działanie należy kwalifikować jako kradzież z włamaniem bowiem
    ,,istotą włamania jest nie tyle fizyczne uszkodzenie, tudzież zniszczenie
    przeszkody chroniącej dostęp do rzeczy, lecz przejawienie zachowania
    polegającego na nieposzanowaniu wyrażonej przez dysponenta rzeczy woli
    zabezpieczenia jej przed innymi osobami"./
    No ale tak samo jest z owym banknotem! Wszak gdy go chowamy do portfela,
    a ten do kieszeni, to też "wyrażamy wolę zabezpieczenia", więc
    kieszonkowca można by też oskarżyć o "kradzież z włamaniem", a przecież
    gdyby pieprzony "ustawodawca" tak chciał, to by wyraził to w sposób nie
    budzący wątpliwości. Dalej:

    / mamy do czynienia z kradzieżą z włamaniem jeśli tylko z charakteru
    zabezpieczenia wynika zamiar właściciela czy użytkownika pomieszczenia
    niedopuszczenia do niego niepowołanych osób /
    Czyli kiedy na *otwartych* drzwiach do skarbca (oczywiście: pancernego)
    umieszczę kartkę z napisem: nieuprawnionym wstęp wzbroniony - to gdy
    ktoś ową moją "wyrażoną wolę" zignoruje, to również dopuści się
    "kradzieży z włamaniem"? Co za bzdura!
    Wg mnie to, co istotnie odróżnia włamanie od innej formy zaboru, jest
    naruszenie świętego miru domowego, który stanowi pewną szczególnie cenną
    wartość samą w sobie. I nieuprawnione użycie karty bankowej nie ma z tym
    nic wspólnego. No cóż, w tej mierze niezbędne są jakieś nowe (acz mocno
    spóźnione) ramy prawne.

    A to, że SN orzekł tak jak to opisano, wynika z silnej pozycji
    lobbistycznej banksterów, inaczej nie mogę sobie tego wytłumaczyć. Choć
    w zasadzie jestem za tym aby i takie (czyli: również) przestępstwa karać
    przykładnie i surowo.