  • Data: 2017-09-01 12:34:48
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    W dniu 2017-09-01 o 09:22, Marek pisze:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/uzycie-skradzionej-ka
    rty-zblizeniowej-to-kradziez-z-wlamaniem-tak-uznal-s
    ad-najwyzszy/
    >Czytam, czytam i jakoś nie umiem ogarnąć na czym to przełamanie
    >zabezpieczeń polega.
    >To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem użyje to też jest włamanie
    >bo banknot ma przecież zabezpieczenia.

    Ale ich nie przelamuje :-)

    Teoretycznie to ma dzialac tak:
    Trzymasz kosiarke w szopie na dzialce. Ktos kradnie, lapia ...
    przestepstwa nie ma.
    Kosiarka byla stara, malo warta, to tylko wykroczenie.
    To w przypadku, gdy drzwi do szopy nie mialy zamka. Bo jak mialy
    klodke i zlodziej ja "przelamal", to jest przestepstwo.

    a) kodeks widac uwaza, ze tych co potrafia/chca "przelamac
    zabezpieczenia", trzeba karac wyzej. Moze i slusznie.
    b) kodeks najwyrazniej uwaza, ze okazja czyni zlodzieja, a rodak nie
    moze sie oprzec jak widzi niezabezpieczone dobro.
    wiec kara mniejsza, bo wlasciciel tez zawinil :-)

    A tu sad jakby wywrocil zasady, skoro uwaza, ze byly jakies
    zabezpieczenia do przelamania.
    Aczkolwiek ... no byly, pieniedzy z konta nie ukradnie inaczej, niz
    kradnac karte ...

    tylko ciekawe, co by sad powiedzial, gdyby sie upieral ze portfel
    delikwentowi wypadl a on skorzystal z okazji, albo portfel lezal sobie
    w torbie na plazy ...

    J.