  • 11. Data: 2009-11-09 02:35:24
    Temat: Re: nikon d90 fragment instrukcji
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 08 Nov 2009 19:18:09 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Mi przetłumaczyło send mail to na wyślij kolczugę do. To było moje
    >ostatnie spotkanie z automatycznymi translatorami.
    >wer

    a to spory blad, bo tak jak tlumacze malo popularnych jezykow, sa
    nadal w powijakach, tak te na jezyk angielski zrobily spory krok do
    przodu. bez problemu dzis mozna np. przeczytac i zrozumiec strone
    napisana po arabsku czy koreansku. babel fish juz nie jest tak daleko.
    <rs>

  • 12. Data: 2009-11-09 14:14:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    rs wrote:

> [...]
    > przodu. bez problemu dzis mozna np. przeczytac i zrozumiec strone
    > napisana po arabsku czy koreansku. babel fish juz nie jest tak daleko.

    Ze spamu:

    Szanowny przyjaciela,

    i zaklada to e-mail zaskakuje dla was
    bedzie, ale to prawda.

    Jestem w rutynowymi czynnosciami egzamin w mojej bank, w kt?rym pracuje,
    ewidencji odkryl, kt?ra,
    gdzie obecnie $14,300, 000 (( 14 milion?w trzystu dolar amerykanski)
    jest zapisana.

    Rachunek ten nalezal pan?w Christian Eich, kt?ry byl klienta do naszego
    banku, kt?re niestety zmarlych. Pan?w Christian Eich byla rodzimej
    niemiecki.

    co mi go mozliwe jest to ceny $14,300, 000 inanspruch wzrasta,
    potrzeby i mozliwosc wsp?lpracy zagranicznego partnera takich jak ty,
    jaki moge przedstawic jako zwiazane i po zmarlym do dziedziczenia Pan
    kalibracji,
    tak abysmy mogli podjac ceny inanspruch.

    W tym wzgledzie otrzymaja panstwo do 30% Erbschaftsumme i
    pozostale 70% dzielic i z moich dw?ch kt?rzy, kt?rzy podobnie wspieraja mnie
    z tej transakcji.

    Jezeli jestes zainteresowany, mozna tu wyslac prosze o e-mail do mnie,
    tak, ze moge was wiecej szczeg?l?w poslijciez.

    wer

  • 13. Data: 2009-11-09 16:22:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 09 Nov 2009 15:14:53 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Ze spamu:
    >
    >Szanowny przyjaciela,
    >
    >i zaklada to e-mail zaskakuje dla was
    >bedzie, ale to prawda.

    [...]

    ale przyznaj, ze z mojej odpowiedzi przeczytales tylko pierwsze cztery
    slowa. <rs>

  • 14. Data: 2009-11-09 20:14:09
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Nov 2009 03:35, rs wrote:

> [...]
    > przodu. bez problemu dzis mozna np. przeczytac i zrozumiec strone
    > napisana po arabsku czy koreansku. babel fish juz nie jest tak daleko.

    Język angielski jest bardzo specyficzny. W zmianach, którym podlegają
    wszystkie języki indoeuropejskie, najdalej zawędrował właśnie angielski
    (w niektórych aspektach afrikaans). Ale daleko mu do chińskiego,
    wietnamskiego czy innych analitycznych. W każdym razie ta analityczność
    angielskiego ułatwia pisanie translatorów, a fleksyjność polskiego
    niemal uniemożliwia.

    --
    nb

  • 15. Data: 2009-11-09 20:19:13
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Nov 2009 15:14, b...@n...pl wrote:

> [...]
    >
    > Jezeli jestes zainteresowany, mozna tu wyslac prosze o e-mail do mnie,
    > tak, ze moge was wiecej szczeg?l?w poslijciez.

    Ten sam tekst (idea tego co ma przekazac) byłby mniej zrozumiały
    w wersji ziomalo-blokerskiej i w wielu innych subkulturdialektach ;-)

    --
    nb

  • 16. Data: 2009-11-09 20:34:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

> [...]
    > ewidencji odkryl, kt?ra,
    > gdzie obecnie $14,300, 000 (( 14 milion?w trzystu dolar amerykanski)

    Też dostałem tego maila na dniach, ale będę pierwszy. Nie podzielę się z
    tobą tymi pieniędzmi :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-11-09 20:35:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nb pisze:
> [...]
    > wietnamskiego czy innych analitycznych. W każdym razie ta analityczność
    > angielskiego ułatwia pisanie translatorów, a fleksyjność polskiego

    E tam. Trzeba *tylko*, żeby program rozumiał tłumaczony tekst :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-11-09 20:42:16
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 09 Nov 2009 21:14:09 +0100, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    >wietnamskiego czy innych analitycznych. W każdym razie ta analityczność
    >angielskiego ułatwia pisanie translatorów, a fleksyjność polskiego

    sadze, ze chodzi tu raczej nie o strukture jezyka pisanego, ale raczej
    o dostep do literatury w danym jezyku w wersji cyfrowej, bo na niej
    czesciowo bazuja wspolczesne translatory. drugim faktem jest, ze
    wiecej ludzi interesuje udoskonalanie translatorow na angielski bo tym
    jezykiem posluguje sie wieksza czesc internetu i w tym jezyku operuja
    dominujace media.

    moglbys mi podac przyklady angielskiej analitycznosci i polskiej
    fleksyjnosci bo jakos nie lapie o czym piszesz? <rs>

  • 19. Data: 2009-11-09 22:47:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Nov 2009 21:35, "Paweł W." wrote:

    > E tam. Trzeba *tylko*, żeby program rozumiał tłumaczony tekst :P

    Program ma rozumek programikowy i nawet jak "rozumie" pojedyncze
    wyrazy to wywali się np. na podwójnym zaprzeczeniu. Nawet jeśli
    zna zasady słowotwórstwa to słowo "przyjemniaczek" przetłumaczy
    najprawdopodobniej opacznie. Nie widziałem translatora, który
    trafnością przerósłby czteroletnie dziecko.

    --
    nb

  • 20. Data: 2009-11-09 23:04:42
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Nov 2009 21:42, rs wrote:

    > sadze, ze chodzi tu raczej nie o strukture jezyka pisanego,

    Wiesz co, nie chcę żebyś zdefiniował co to struktura języka pisanego ;-)

    > ale raczej
    > o dostep do literatury w danym jezyku w wersji cyfrowej, bo na niej
    > czesciowo bazuja wspolczesne translatory.

    To jest zupełnie inna sprawa, dla translatora nie ma to znaczenia.

    > drugim faktem jest, ze
    > wiecej ludzi interesuje udoskonalanie translatorow na angielski bo tym
    > jezykiem posluguje sie wieksza czesc internetu i w tym jezyku operuja
    > dominujace media.

    To nie ma wpływu na stopień trudności budowy translatora,
    to jedynie zbieg okoliczności, że angielski jest podatniejszy
    niż niemal wszystkie języki indoeuropejskie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_analityczny
    http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyki_fleksyjne

    --
    nb