  • Data: 2011-04-11 18:11:31
    Temat: Re: nieodpowiedni rozmiar opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał
    >Kupując ten samochód dostałem od poprzedniego właściciela dostałem
    >opony letnie 175/70R14. Gdy je założyłem, zauważyłem wolniejsze
    >przyspieszenia (żeby ruszyć muszę trochę na wyższych obrotach niż
    >normalnie, zauważalne szczególnie na wzniesieniach), trochę wyższe
    >wartości spalania na komputerze. Popatrzyłem do książki i
    >znalazłem
    >dozwolone rozmiary opon:
    >175/65R14

    Roznice masz 3%. IMO - nieodczuwalne.
    Szczegolnie ze opony uzywane, troche starte i to juz nie jest 8mmna
    promieniu tylko mniej.

    >Moje pytanie czy niewłaściwy rozmiar może być przyczyną takiego
    >zachowania? Co może jeszcze on spowodować? Wyższe spalanie,
    >niewłaściwe pomiary na licznikach, uszkodzenia zawieszenia?

    Zanizanie predkosci, zanizanie przebiegu, w zwiazku z tym -
    zawyzanie spalania obliczonego.
    Przyspieszenia teoretycznie podobne - trzeba po prostu zmieniac
    biegi nieco inaczej. Nie dotyczy ruszania na 1-ce - bedzie gorzej.
    No i moze sie zmienic predkosc maksymalna.

    Ale to wszystko nie przy 3% - tzn niby tez, ale nie zauwazysz.

    J.