  • Data: 2015-04-12 17:51:49
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-12 o 15:19, Cavallino pisze:

    > Jaki budżet?

    Budżet kraju lub jak niektórzy wolą rządu. :-)

    > Bo ja mówię o tym do wpływów z dróg - on się spina doskonale dzięki
    > viatolowi.
    > Nawet musieli ograniczać wpływy z państwowych autostrad bo się spinał aż
    > za dobrze.

    Wpływy z dróg zawsze były na tyle duże że większość z nich
    w ramach budżetu szła na inne nie związane z drogami cele.

    > Bo nie było ani dróg szybkiego ruchu, ani autostrad, a on chciał
    > kasować, ale za badziewne zwykłe drogi.
    > Skoro Czechom się opłaca, Słowakom, Słoweńcom, Austriakom, Węgrom (choć
    > w tych 3 ostatnich przypadkach przypadkach nie wiem czy ekspresówki też
    > w to wchodzą - raczej nie, a mimo to się opłaca), to dlaczego nie
    > miałoby się opłacać akurat Polakom?

    Bo część z tych autostrad nie jest państwowa.

    > Z powodu 450 km prywatnych autostrad, które i tak za 10-20 (a może i
    > mniej - nie znam szczegółów umów) lat trafią do państwa?

    Tak.

    > Nie napisałeś.

    "Bo fachowcy od marketingu twierdzą że odstraszająca potencjalnych
    nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy.
    Łatwiej zdecydować się każdorazowo na opłatę niż na winietę
    za kilkaset lub tysiąc kilkaset złotych. A to oznacza że
    autostradami przestanie jeździć sporo okazyjnych klientów
    a stali dzięki winietkom przyniosą mniejsze zyski."

    > Nie - to Ty musisz zrozumieć co czytasz.
    > Albo nie odpowiadać jak nie zrozumiesz różnicy, pomiędzy tym o czym
    > piszesz Ty, a tym, o czym piszę ja.
    > Z tą różnicą, że to o czym ja piszę sprawdza się powszechnie, a to co Ty
    > proponujesz NIGDZIE na świecie nie istnieje (ryczałt obejmujący tylko
    > autostrady, za to i prywatne i państwowe), więc w żaden sposób nie można
    > tego zweryfikować.

    I dlatego piszę że się tak nie da.
    Jesteś pewny że rozumiesz to co czytasz ?