-
Data: 2015-04-14 09:15:49
Temat: Re: niemieckie autostrady platne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:03:32 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> Glowna roznica jest taka, ze o ile panstwo moze sie cieszyc nawet z
>> drobnych wplywow dodatkowych z winietek, to prywatna autostrada musi sie
>> zwrocic i jeszcze zarobic.
>
> Niby że te państwowe to się nie zwracają?
> Dzięki nim wiemy ile kosztuje zwracanie się - 0,1 zł za km dla osobówki.
> Gdy opłaty były wyższe, to powstawał zysk, a to było zakazane na drogach
> dotowanych przez Unię. Koncesjonowane są
Jestes pewien ? I tak dokladnie 0.10 wyszlo, nie 0.0913 ani 0.1257 ?
Spora czesc tych autostrad to chyba A4 Wroclaw-Gliwice. Zbudowana przy
unijnej dotacji dawno temu. Wtedy bylo taniej.
Standardow autostrady platnej chyba nie calkiem spelnia ... hm, a moze
i musi ? Duzo tam jej nie brakuje, narzekac nie ma na co, ale koszta
dochodza.
No i wez pod uwage, ze prywatny przedsiebiorca musi jeszcze odsetki w
banku splacic. Co podnosi koszt ... dwukrotnie czy wiecej ?
A2 wprowadza podwyzki, bo ponoc nie zarabia. A oni nie brali 10gr/km,
tylko cos blizej 30 ...
>> Autostrada jest droga, oplaty sa drogie i zniechecaja do uzywania.
> No właśnie.
> A gdyby opłaty były niższe, to chęć na kupowanie winietek i korzystanie
> byłaby wyższa. Dużo wyższa.
Tak czy inaczej, mysle ze wielu by nie kupilo. Ale z 10 mln powinno
sie sprzedac.
>> No chyba, ze zrobimy to co ostatnio, tzn panstwo de facto dzierzawi
>> autostrade od prywatnego przedsiebiorcy, i moze sobie ceny dla kierowcy
>> ustawiac dowolnie.
>> Niestety, mamy dwie i pol autostrady prywatnej.
>
> Raczej jedną niepełną, za to w trzech odcinkach na różnych autostradach.
> Jednym dłuższym (A2) i dwoma króciutkimi (A1 i A4).
Jakos je jednak trzeba rozliczac. Pomysl z doplacaniem z budzetu
budzet odrzucil, bo nie ma pieniedzy :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.15 09:20 J.F.
- 14.04.15 18:23 Cavallino
- 14.04.15 18:25 Cavallino
- 14.04.15 18:36 J.F.
- 14.04.15 19:36 J.F.
- 14.04.15 19:59 masti
- 14.04.15 20:24 Cavallino
- 14.04.15 20:44 J.F.
- 14.04.15 20:46 RadoslawF
- 14.04.15 23:08 Cavallino
- 14.04.15 23:09 Cavallino
- 15.04.15 01:08 J.F.
- 15.04.15 13:59 Cavallino
- 15.04.15 14:00 Cavallino
- 15.04.15 14:19 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=