-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: niemieckie autostrady platne
Date: Sun, 12 Apr 2015 17:51:49 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 85
Message-ID: <mge4ah$hcn$1@node2.news.atman.pl>
References: <551952e2$0$18194$65785112@news.neostrada.pl> <mfc0rr$su$2@dont-email.me>
<g...@4...com>
<5527b4a4$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<mg95v6$9ag$1@node1.news.atman.pl> <mg96n9$9h2$2@node1.news.atman.pl>
<mgau5r$4pl$1@node1.news.atman.pl> <mgb3ju$bfi$1@node1.news.atman.pl>
<mgbp77$2n3$1@node1.news.atman.pl> <mgdaqv$ko8$1@node1.news.atman.pl>
<mgdigf$vct$1@node2.news.atman.pl> <mgdrdl$7jj$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1428853905 17815 46.21.210.209 (12 Apr 2015 15:51:45
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Apr 2015 15:51:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.6.0
In-Reply-To: <mgdrdl$7jj$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559830
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-12 o 15:19, Cavallino pisze:
>
>>>> A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ?
>>>
>>> Wystarczy taka, żeby się budżet spinał.
>>> W winietkach siła tkwi w powszechności, a nie w cenie za km.
>>
>> A wiesz od ilu lat budżet się u nas nie spina ?
>
> Jaki budżet?
Budżet kraju lub jak niektórzy wolą rządu. :-)
> Bo ja mówię o tym do wpływów z dróg - on się spina doskonale dzięki
> viatolowi.
> Nawet musieli ograniczać wpływy z państwowych autostrad bo się spinał aż
> za dobrze.
Wpływy z dróg zawsze były na tyle duże że większość z nich
w ramach budżetu szła na inne nie związane z drogami cele.
>>> Winietki z reguły obejmują też drogi szybkiego ruchu, więc to już chęć
>>> do rezygnacji byłaby dużo niższa.
>>> Zresztą - nie mamy aż tylu tych autostrad zarządzanych przez
>>> koncesjonariuszy, ODIP:
>>> -50 km A4
>>> -100 km A1
>>> -300 km A2 i na tym koniec
>>> więc przy normalnej cenie winietki, takiej jak u sąsiadów, jest to w
>>> stanie zarobić na siebie.
>>
>> Był już taki idiota który myślał że jest cwaniakiem i coś podobnego
>> zaproponował. I został publicznie wyśmiany.
>
> Bo nie było ani dróg szybkiego ruchu, ani autostrad, a on chciał
> kasować, ale za badziewne zwykłe drogi.
> Skoro Czechom się opłaca, Słowakom, Słoweńcom, Austriakom, Węgrom (choć
> w tych 3 ostatnich przypadkach przypadkach nie wiem czy ekspresówki też
> w to wchodzą - raczej nie, a mimo to się opłaca), to dlaczego nie
> miałoby się opłacać akurat Polakom?
Bo część z tych autostrad nie jest państwowa.
> Z powodu 450 km prywatnych autostrad, które i tak za 10-20 (a może i
> mniej - nie znam szczegółów umów) lat trafią do państwa?
Tak.
>>>>> A wtedy, czy wpływy państwo osiąga na bramkach, czy winietkami, to
>>>>> wsio
>>>>> ryba.
>>>>>
>>>> Pod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziś wiemy
>>>> że nie były by.
>>>
>>> Z danego odcinka nie, ale tak ogólnie - jak najbardziej byłoby to
>>> możliwe.
>>>
>> Nie były by.
>> A dlaczego to już napisałem.
>
> Nie napisałeś.
"Bo fachowcy od marketingu twierdzą że odstraszająca potencjalnych
nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy.
Łatwiej zdecydować się każdorazowo na opłatę niż na winietę
za kilkaset lub tysiąc kilkaset złotych. A to oznacza że
autostradami przestanie jeździć sporo okazyjnych klientów
a stali dzięki winietkom przyniosą mniejsze zyski."
>> Przeczytaj to ze zrozumieniem.
>
> Nie - to Ty musisz zrozumieć co czytasz.
> Albo nie odpowiadać jak nie zrozumiesz różnicy, pomiędzy tym o czym
> piszesz Ty, a tym, o czym piszę ja.
> Z tą różnicą, że to o czym ja piszę sprawdza się powszechnie, a to co Ty
> proponujesz NIGDZIE na świecie nie istnieje (ryczałt obejmujący tylko
> autostrady, za to i prywatne i państwowe), więc w żaden sposób nie można
> tego zweryfikować.
I dlatego piszę że się tak nie da.
Jesteś pewny że rozumiesz to co czytasz ?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.15 17:52 RadoslawF
- 12.04.15 18:22 masti
- 12.04.15 19:00 Budzik
- 12.04.15 19:00 Budzik
- 12.04.15 20:44 Cavallino
- 12.04.15 20:46 Cavallino
- 13.04.15 10:16 RadoslawF
- 13.04.15 10:23 RadoslawF
- 13.04.15 10:25 RadoslawF
- 13.04.15 15:52 J.F.
- 13.04.15 17:57 Cavallino
- 13.04.15 18:03 Cavallino
- 13.04.15 18:25 Budzik
- 14.04.15 09:15 J.F.
- 14.04.15 09:20 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=