  • Data: 2009-12-03 08:05:05
    Temat: Re: nie trzeba robić dobrych zdjęć..
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 23:31:26 +0100, cichybartko napisał(a):

    > Nie jestem socjologiem ani psychologiem by zagłębiać się w traumy świata
    > amatorów fotografów ;). Po prostu jestem zdania że świat sztuki jest
    > tak szeroki że się znajdzie miejsce na każdą estetykę.

    ale to nie jest kurna flak zadna estetyka. A nawet jesli by sie upierać i
    stwierdzić ze to jednak jest, to jest to estetyka naśladująca
    przypadkowość. Coś w stylu chlapania farbą po płótnie. Jedyną w sumie
    wartościa czegoś takiego może być jakaś idea. Bo sama wyrwana z kontekstu
    jedna fotografia z tego cyklu, jest IMO kompletnie pozbawiona jakiejkolwiek
    wartości. Moze co najwyżej kiedyś mieć wartość historyczną. Ale to jeszcze
    nie teraz.
    Nie wiem jak ty ale ja od artysty oczekuje czegoś wiecej niż ideologi.
    Po pierwsze najczyściej z tego powodu ze artysta z reguły filozofem jest
    kiepskim, do powiedzenia ma niewiele a jego przemyślenia niezbyt są
    zajmujące.
    Po drugie z tego powodu iż od artysty oczekuje własnie estetyki. I to nie
    takiej zebym sie musiał zastanawiać czy kadr był przypadkowy czy nie był.

    Zdaje sobie sprawe iż wielu artystów ucieka od "efekciarstwa" starajc sie
    "unaturalnić" swoje prace - najczesciej ceną jest amatorski wygląd prac. W
    tym momencie jak pisałem jedyną wartością pracy tak naprawde może być idea.
    Tyle ze najczesciej ta idea jest mało ważna, niestotna , naciągana i
    miałka.
    Bo nawet jesli "Krzysztof Zieliński z bliska przygląda się miejscom, które
    są dla niego ważne" to i tak mnie to nieprzekonuje. Poprostu niewierze iż
    ważnym dla niego miejscem był jakiś plac, jakaś łąka przed dworcem, czy
    skrzyżowanie na jakimś zadupiu.

    --
    www.warszawski.info