  • Data: 2009-12-03 10:07:46
    Temat: Re: nie trzeba robić dobrych zdjęć..
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 10:40:55 +0100, quent napisał(a):

    > Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości
    >
    > Pokazal szary Berlin bo i film byl "w skali szarosci" ;-))
    > Poza tym zrobil to w czasach, w ktorych polowa tego miasta i bez retuszu
    > byla szara i nijaka.
    > Cos jak Lynch krecacy w robotniczych dzielnicach Lodzi swoj Inland Empire.

    myslisz ze coś sie zmieniło :) Nadal połowa tego miasta jest szara i nijaka
    - co zresztą widać na tych fotografiach - tyle tylko ze takie miejsca sa w
    kazdym miescie. I takie fotki moze pestryknąc kazdy.
    Czy kadry sa zeczywiscie dobre - nie wnikam. IMO sa co najwyżej bardzo
    "naturalne" czy "pierwotne" ale ja w przeciwieństwie do "was" nie widze w
    tym specjalnej wartosci.

    > Sztuka jest czasem ciezkostrawna, mozliwe ze jej zwyczajnie nie rozumiemy.

    to prawda ale IMO bardzo czesto dochodzi dona tym polu do nadużyć. Pod
    płaszczykiem hermetyzmu skrywa sie poprostu wienkie NIC. Brak koncepcji,
    pomysłu, czasami nawet kiepski warsztat.

    > Sa tez wybitne dziela kubistyczne warte setki tysiecy dolarow
    > przedstawiajace w moim mniemaniu zupelne nic.

    To nie do końca tak. Kubizm mozna poraktować estetycznie. Dla mnie dzieło
    nie musi przedstawiać czegokolwiek. Ważne by mi sie podobało. Forma w
    wypadku sztuki czesto jest wystarczająca.

    > Przechadzalem sie kiedys po Tate Modern w Londynie i jedynie moj ulubiony
    > Miro zwrocil tam moja uwage a przeciez byly tam istalacje wielu znanych
    > tworcow, przekroj calej dziedziny sztuki nowoczesnej. Krzeslo stojace w
    > pustym pokoju i szabla na scianie - po czyms takim tez mozna zaczac
    > zastanawiac sie czy autor faktycznie mial cos do pokazania/powiedzenia czy
    > nie.

    Pewnie sam miałby problem z powiedzeniem o co mu naprawde chodzi :).
    Najczesciej to krytyk osoba czy pisząca przewodniki po wystawie musi sie z
    tym zadaniem uporać. Ale na końcu i tak nacześciej sie okazuje ze to jakis
    w sumie banał.

    --
    www.warszawski.info