eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynawet udany filmik.. › Re: nawet udany filmik..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nawet udany filmik..
    Date: Mon, 13 Jan 2014 18:11:38 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <lb16o8$7j3$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lahvls$fsi$1@node1.news.atman.pl> <vyj496u9v6v6$.dlg@myjk.org>
    <laj29p$g2o$1@news.dialog.net.pl> <1...@m...org>
    <52cd65ce$0$2136$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <Pine.WNT.4.64.1401100001570.2152@quad> <j...@m...org>
    <laobpu$8dp$2@node2.news.atman.pl> <laoc82$9s7$1@node2.news.atman.pl>
    <laoctb$8dp$5@node2.news.atman.pl> <laosf7$lbi$1@node1.news.atman.pl>
    <las7h6$4d6$1@node1.news.atman.pl> <las9mg$5ag$2@node2.news.atman.pl>
    <52d1af95$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <lau03a$q8n$1@node2.news.atman.pl>
    <52d2fb0c$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    <lauvuf$vrk$1@node1.news.atman.pl>
    <52d3056e$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <lav1a1$tk2$1@node2.news.atman.pl>
    <52d30a1a$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <lav1tq$23s$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1401131053110.4072@quad>
    <lb10jp$qio$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1401131653330.3036@quad>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1389633096 7779 83.142.196.43 (13 Jan 2014 17:11:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jan 2014 17:11:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.2.0
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1401131653330.3036@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519184
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-01-13 16:59, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Raczej NIE WYTRESOWANO.
    > I to dwu nie wytresowano.
    > Pierwszego wytresowano, że bezkarnie można hamować tylko z powodu pomiaru
    > prędkości :>,

    Tu się zgadzamy - tresura niestety działa.

    > a drugiego, że jazda bez "odległości hamowania" jest
    > czymś dopuszczalnym.

    Bo defacto przyjmuje się że na drogach S i A jest dopuszczalna. Droga
    hamowania ze 120 to 110-130m. Zakłada się zwykle 2 sekundowe odstępy (np
    we Francji jest to gdzieś zapisane w ichnym kodeksie, Niemcy też tak
    zalecają) czyli jakieś 70m... Oczywiście poprzednik też się w miejscu
    nie zatrzymuje, ale już 1 sekunda wypada.

    Dlatego S i A projektuje się w taki sposób żeby ryzyko takich wypadków
    zminimalizować (a w tym przypadku na odwrót), a i tak czasem do nich
    dochodzi - ot ryzyko na jakie wszyscy się godzą w imię szybkiego i
    wygodnego podróżowania, karambole na autostradach były i dopóki bedzie
    interfejs białkowy będą.

    >> A niestety jest tak, że znak "fotoradar" przyjęło się czytać jako
    >> bliżej nieokreślone ograniczenie prędkości
    >
    > No tu już dywagacje zbaczają w stronę uznawania wykroczeń jako
    > czegoś co powinno być chronione przez prawo :|

    Nie powinno być chronione przez prawo, ale drogi powinny być tak
    projektowane żeby w miarę możliwości pojedyncze błędy wybaczać -
    podstawa wszelkiego projektowania. Tu zrobiono, być może nieświadomie
    inaczej. Jednak w praktyce widać jak wyszło i należy wyciągnąć wnioski,
    a nie bronić błednego rozwiazania - "jakby się kierowcy nie mylili, to
    nasz bład nie miałby znaczenia". Właśnie w ten sposób powstają wypadki -
    prawie nigdy z powodu pojedynczego błędu - tu jusz masz pierwszy błąd by
    design, i jest kwestią czasu kiedy ktoś zrobi drugi (który normalnie
    zostałby wybaczony - np będzie zmieniał utwór w odtwarzaczu albo patrzył
    w lusterko przy zmianie pasa).

    > Inna sprawa, to dyskusja pod hasłem "za dużo znaków" (tak
    > w ogóle), która może tłumaczyć dlaczego kierowca nie wie co
    > za znaki ostatnio widział, z dodatkowym pytaniem, czy
    > zwiększenie ich liczby jest rozwiązaniem.

    No właśnie - nie pamięta jaki znak ostatnio widział (przy czym jestem
    prawie pewny że to było nadmiarowe "koniec ograniczeń" już za dojazdem z
    drogi lokalnej co "czyni" skrzyżowanie. Skoro zgadzamy się, że jest duża
    szansa, że akurat w tym miejscu jest to istotne...


    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: