-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nawet udany filmik..
Date: Mon, 13 Jan 2014 18:11:38 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 53
Message-ID: <lb16o8$7j3$1@node1.news.atman.pl>
References: <lahvls$fsi$1@node1.news.atman.pl> <vyj496u9v6v6$.dlg@myjk.org>
<laj29p$g2o$1@news.dialog.net.pl> <1...@m...org>
<52cd65ce$0$2136$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
<Pine.WNT.4.64.1401100001570.2152@quad> <j...@m...org>
<laobpu$8dp$2@node2.news.atman.pl> <laoc82$9s7$1@node2.news.atman.pl>
<laoctb$8dp$5@node2.news.atman.pl> <laosf7$lbi$1@node1.news.atman.pl>
<las7h6$4d6$1@node1.news.atman.pl> <las9mg$5ag$2@node2.news.atman.pl>
<52d1af95$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
<lau03a$q8n$1@node2.news.atman.pl>
<52d2fb0c$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
<lauvuf$vrk$1@node1.news.atman.pl>
<52d3056e$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
<lav1a1$tk2$1@node2.news.atman.pl>
<52d30a1a$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
<lav1tq$23s$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1401131053110.4072@quad>
<lb10jp$qio$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1401131653330.3036@quad>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1389633096 7779 83.142.196.43 (13 Jan 2014 17:11:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jan 2014 17:11:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1401131653330.3036@quad>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519184
[ ukryj nagłówki ]On 2014-01-13 16:59, Gotfryd Smolik news wrote:
> Raczej NIE WYTRESOWANO.
> I to dwu nie wytresowano.
> Pierwszego wytresowano, że bezkarnie można hamować tylko z powodu pomiaru
> prędkości :>,
Tu się zgadzamy - tresura niestety działa.
> a drugiego, że jazda bez "odległości hamowania" jest
> czymś dopuszczalnym.
Bo defacto przyjmuje się że na drogach S i A jest dopuszczalna. Droga
hamowania ze 120 to 110-130m. Zakłada się zwykle 2 sekundowe odstępy (np
we Francji jest to gdzieś zapisane w ichnym kodeksie, Niemcy też tak
zalecają) czyli jakieś 70m... Oczywiście poprzednik też się w miejscu
nie zatrzymuje, ale już 1 sekunda wypada.
Dlatego S i A projektuje się w taki sposób żeby ryzyko takich wypadków
zminimalizować (a w tym przypadku na odwrót), a i tak czasem do nich
dochodzi - ot ryzyko na jakie wszyscy się godzą w imię szybkiego i
wygodnego podróżowania, karambole na autostradach były i dopóki bedzie
interfejs białkowy będą.
>> A niestety jest tak, że znak "fotoradar" przyjęło się czytać jako
>> bliżej nieokreślone ograniczenie prędkości
>
> No tu już dywagacje zbaczają w stronę uznawania wykroczeń jako
> czegoś co powinno być chronione przez prawo :|
Nie powinno być chronione przez prawo, ale drogi powinny być tak
projektowane żeby w miarę możliwości pojedyncze błędy wybaczać -
podstawa wszelkiego projektowania. Tu zrobiono, być może nieświadomie
inaczej. Jednak w praktyce widać jak wyszło i należy wyciągnąć wnioski,
a nie bronić błednego rozwiazania - "jakby się kierowcy nie mylili, to
nasz bład nie miałby znaczenia". Właśnie w ten sposób powstają wypadki -
prawie nigdy z powodu pojedynczego błędu - tu jusz masz pierwszy błąd by
design, i jest kwestią czasu kiedy ktoś zrobi drugi (który normalnie
zostałby wybaczony - np będzie zmieniał utwór w odtwarzaczu albo patrzył
w lusterko przy zmianie pasa).
> Inna sprawa, to dyskusja pod hasłem "za dużo znaków" (tak
> w ogóle), która może tłumaczyć dlaczego kierowca nie wie co
> za znaki ostatnio widział, z dodatkowym pytaniem, czy
> zwiększenie ich liczby jest rozwiązaniem.
No właśnie - nie pamięta jaki znak ostatnio widział (przy czym jestem
prawie pewny że to było nadmiarowe "koniec ograniczeń" już za dojazdem z
drogi lokalnej co "czyni" skrzyżowanie. Skoro zgadzamy się, że jest duża
szansa, że akurat w tym miejscu jest to istotne...
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.14 18:24 Artur Maśląg
- 13.01.14 18:27 AZ
- 13.01.14 18:32 Artur Maśląg
- 13.01.14 18:52 AZ
- 13.01.14 19:15 Artur Maśląg
- 13.01.14 19:22 Shrek
- 13.01.14 19:27 Shrek
- 13.01.14 19:28 Shrek
- 13.01.14 19:38 Shrek
- 13.01.14 20:10 AZ
- 13.01.14 21:08 Shrek
- 14.01.14 07:23 Myjk
- 14.01.14 07:30 Shrek
- 14.01.14 09:18 Myjk
- 14.01.14 11:43 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=