  • 11. Data: 2012-12-16 00:28:42
    Temat: Re: najmniejszy agregat
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jawi wrote:

    > Nietypową potrzebę mam,
    > Zastanawiam się nad agregatem, tylko że możliwie najmniejszym i
    > najbardziej cichym jak się da.
    > Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    > Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno
    > to kupić. No i cichy nie jest :)

    Zobacz agregaty z silnikiem Stirlinga. Na przykład tu ło

    http://www.stirlingmotor.com/leistungsmot.html

    Walde

  • 12. Data: 2012-12-16 01:01:24
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Tego rzędu moc mają silniki motorowerów albo kosiarek do trawy. Mniejsze,
    > to już tylko modelarskie. Wizg robią potworny. Nie wiem jak z żywotnością
    > ratlerków (podejrzewam, że jest większa niż bym chciał), ale taki silniczek
    > też długo nie pociągnie. Może postawmy sprawę jasno: do czego to ma być?
    > I czy da się określić inne wymagania. Jak sądzę, nie ma to być źródło prądu,
    > które mieści się w plecaku lub zgoła w damskiej torebce. Czyli raczej
    > stacjonarne. Zwykle jest sporo różnych sposobów uzyskania energii, nie musi
    > to być agregat spalinowy.

    Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak. Mam przetwornicę na 230 i aku
    samochodowe. Wystarcza. Jak muszę podładować to biorę do domu lub
    podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
    oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.
    Normalny agregat za duży do wożenia i ciężki. A takie małe
    walizeczkowate gówienko rozwiązało by mi problem. Znalazłem Honde EX7,
    ale cena przeraża. Prawie 4 tys.
    A mnie wystarczy 14V i 3 - 5A. A nawet mniej, najwyżej będzie pracować
    dłużej.
    Cenne rzeczy zostawić się boje bo okradną. Dlatego w miarę małe do wożenia.

  • 13. Data: 2012-12-16 01:16:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jawi,

    Sunday, December 16, 2012, 1:01:24 AM, you wrote:

    [...]

    > A mnie wystarczy 14V i 3 - 5A. A nawet mniej, najwyżej będzie pracować
    > dłużej.
    > Cenne rzeczy zostawić się boje bo okradną. Dlatego w miarę małe do wożenia.

    Silnik od podkaszarki albo małej piły łańcuchowej, dorobić tłumik i
    połączyć z alternatorem samochodowym.

    Wydajność 3-5A to błąd - przy zbyt niskiim obciążeniu silnik spalinowy
    ma małą sprawność. Akumulatory samochodowe można ładować prądem rzędu
    1C. I należy z tego korzystac. Zamiast cały dzień pyrkotać byle czym,
    naładować akumulator w godzinę i miec to z głowy.

    Gotowy agregat można kupić za 300PLN. Cichy nie będzie. Ale nikt nie
    broni, zeby pokombinować i dodać tłumik dodatkowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-12-16 01:20:21
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-16 00:28, Waldemar Krzok pisze:
    > Zobacz agregaty z silnikiem Stirlinga. Na przykład tu ło
    >
    > http://www.stirlingmotor.com/leistungsmot.html
    >
    > Walde

    PHILIPS MP1002 nawet wielcy robili gotowe :)

  • 15. Data: 2012-12-16 01:55:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    > Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno to

    Honda EX7 - mała, cicha, ale droga.

    Lub jej klony za 1/3 ceny. Ale nie wiem jak z trwałością i głośnością.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2012-12-16 07:53:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Dec 2012 22:45:46 +0100, Jawi <t...@p...pl> wrote:
    > http://sklepabmcampers.pl/ogniwo-paliwowe-efoy-1200-
    p-1110.html

    Podoba mi się ta "nośność" :-)

    --
    Marek

  • 17. Data: 2012-12-16 09:05:54
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.12.2012 12:57, Jawi pisze:
> [...]
    > Moc mi wystarczająca w zasadzie kończy się na jakiś ~200W :)
    > Jest coś takiego na rynku? Najmniejszy jaki znalazłem ma 500W i trudno

    problem w tym, że wraz ze zmniejszaniem silnika rośnie jego cena. W tych
    zakładach w których produkowano motorowery Chart, produkowano również
    silniki rowerowe zapel. miało to około 5 konia mechanicznego, i miało
    tłumik, i było na tyle ciche ze przy pracującym na wolnych obrotach dało
    się rozmawiać (spaliny odprowadzane wężem ogrodowym poza budynek)
    ostatnia cena o jakiej wiem - 1200zł. warto?
    Mam inny pomysł. Na działce siedzisz jak jest słońce? Baterie słoneczną
    sobie kup! oczywiście trzeba ją podłączyć do akumulatora, ale możes
    znawet do tego który masz w aucie. NA tablica.pl jest gotowiec 50w za
    150zł.

    ToMasz

  • 18. Data: 2012-12-16 10:13:24
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-16 01:55, yabba pisze:
    > Honda EX7 - mała, cicha, ale droga.
    >
    > Lub jej klony za 1/3 ceny. Ale nie wiem jak z trwałością i głośnością.

    Honda odpada ze względu na cenę.
    Twalosc do rzecz drugorzędna, odpalany byłby 10 - 15 razy w roku.
    Chyba że to trwałosć "Topexa" czyli pierwszego użycia :)

  • 19. Data: 2012-12-16 10:16:37
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Gotowy agregat można kupić za 300PLN. Cichy nie będzie. Ale nikt nie
    > broni, zeby pokombinować i dodać tłumik dodatkowy.
    No można, ale kloc, cieżki. Użytkowałem taki z firmy, 2 KW Hondy.
    Nie chce mi się tego taszczyć i bagażnika zajmować.
    Myślałem, że ze względu na potrzebną mi moc, dostane jakąś chińszczyznę
    o wielkości prostownika większego.
    A tu widzę klapa.

  • 20. Data: 2012-12-16 10:19:56
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-12-16 09:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > sobie kup! oczywiście trzeba ją podłączyć do akumulatora, ale możes
    > znawet do tego który masz w aucie. NA tablica.pl jest gotowiec 50w za

    ale panel 50W w praktyce da mi z 10 - 20 - w porywach.
    No i trzeba mu zorganizować tajne miejsce na działce bo wozić tego
    będzie bardziej upierdliwe niż agregatu. Z którego notabene w kombiaku
    potem śmierdzi benzyną :)