eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipnajdłuższy wątek - Streżyńska w GWRe: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
  • Data: 2008-01-04 22:42:59
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Od: gotar <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wojciech Apel <w...@p...ooooooorrrg.pl> wrote:

    > spisz? tu swoje tezy i nie b?dziemy z nimi ju? dyskutowaae tylko tak to
    > zachowamy. Chodzi mi o esencje wszystkich kierunków wypowiedzi, chodzi mi o
    > to aby zosta? z tego jaki? syntetyczny ?lad.

    Ależ tu żadna wielka synteza potrzebna nie jest. Jest problem:

    0. brak odniesienia REALNEJ prędkości pomiędzy ofertami nie tylko
    pomiędzy różnymi ISP, ale także wśród pakietów jednego ISP.

    są rozwiązania:

    1. wolnorynkowe, czyli konkurencja - nie zawsze działa ze względu na
    lokalne monopole oraz długoterminowe umowy abonenckie,

    2. eurosocjalistyczne, czyli regulacja JAKIEGOŚ parametru. Ze względu na
    specyfikę usługi jedyne co wymyślono to prędkość minimalna (gwarantowana),
    ale i to rozwiązanie jest OKDR, gdyż nie ma zbytnio pomysłu jak ją
    mierzyć. Można:

    a. do routera brzegowego ISP - sprawdzi się w przypadku wszelakich
    tepsianych DSL-i oraz marnych radiówek (ogólnie: sieci, w których
    problemem jest własny szkielet), ale w ten sposób faworyzowane będą
    wszelkie ethernety zapięte do świata przez modem.

    b. poza sieć ISP - sprawdzi się w przypadku każdej sieci, tyle tylko że
    'poza' to musi być w celu dokonania pomiarów konkretne miejsce, bo
    wszędzie, znaczy nigdzie. I gdyby takie miejsce zostało zdefiniowane, to
    każdy by sobie akurat tam zestawił porządny link i dawał jakieś
    kosmiczne gwarancje.

    Krótko mówiąc: po raz kolejny urząd chce zrobić komuś dobrze, robiąc
    problem komuś innemu (no bo sobie głowy zawracać nie będą); samymi
    definicjami i zapisami w umowach niech się martwią usługodawcy. Przecież
    jak zrobią to nieprawidłowo, to im się jeszcze przypierdzieli karę za
    naruszanie zbiorowego interesu konsumentów.

    Gdybym osobiście był wredny (khem, cóż, jestem;>) to sformułowałbym
    zapis w umowie tak, że prędkość gwarantowana musi być mierzona na
    5-minutowym strumieniu danych TCP oraz UDP na conajmniej 10 tys. różnych
    portach skierowanym do przynajmniej 5 tys. hostów z minimum 3
    kontynentów (w tym obowiązkowo Europy). I niech się klient wykaże
    znajomością narzędzi i wiedzą konieczną do tego, żeby mi coś zarzucać.

    Od razu nawiązuję powyżej do nieporuszonego chyba w oryginalnym wątku
    problemu pod tytułem 'jak udowodnić klientowi, że jego reklamacja nie
    jest słuszna'. Bo on ma pakiet 1 Mb/s, a korzysta z samej poczty - na
    statystykach niczego mu się nie wykaże.

    Pozwolę sobie jeszcze skomentować różne podawane analogie - otóż
    prędkość samochodu od prędkości Internetu różni się tym, czym 'look' od
    'feel'. Jedno jest konkretną liczbą, drugie jest także wrażeniem (bo co
    z tego, że ktoś ma ten swój 1 Mb/s, jak zrobimy mu 500 ms, 10% strat i
    jeszcze duży jitter?).

    A działania urzędu przypominają próbę znormalizowania zapachów perfum w
    butiku.


    PS. na pokaszanione literki poradziłoby ustawienie charsetu w opsluku.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: