  • 31. Data: 2021-06-30 23:09:35
    Temat: Re: na rondzie. Współwinny.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2021 o 22:28, Witek pisze:

    > Pierwszeństwo nie upoważnia do niebezpiecznej jazdy.

    No dokładnie - jeśli jechał 90@50 (a dodajmy że 90 to kaganiec) to
    słusznie dostał.

    > Jechał za szybko i powodował zagrożenie bezpieczeństwa,
    > czyli może być współwinnym w razie wypadku.

    Sąd raczej był zdania że się przyczynił, bo za samo przekroczenie
    prędkości roku nie dostaniesz (choćby w zawiasach) więc coś mu musieli
    przypisać.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-07-01 10:52:54
    Temat: Re: na rondzie prosto - jest wyrok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2021 20:09:00 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > pierwszenstwo i koniec!
    >
    > Samochód potrącił pieszego - przecież pieszy miał pierwszenstwo i

    Bo nie ma ograniczenia predkosci dla pieszego :-)

    Niby zostal przepis o wchodzeniu prosto pod pojazd, ale
    -kamerke masz?
    -z przepisowa predkoscia jechales?
    -zwolniles dodatkowo ?
    -pieszy jakos ambitnie wyskoczyl, ze nie dalo sie tego przewidziec?

    No ale jakby tak trzymal telefon w reku ...

    J.

  • 33. Data: 2021-07-01 11:05:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2021 16:10:01 +0100, K wrote:
> [...]
    ie-smiertelnego-wypadku-5135843

    Eee tam - pamietasz ten wyrok, gdzie kierowca jechal 54/50, i tez
    zostal winnym? W bieglym sila.

    A to moze byc niewazne. Ciezarowka np zostawila 50m sladow hamowania
    na drodze ... jakby jechala 50, to by bylo 25m, i zatrzymala by sie
    pania.

    > Mimo, ze sprawiasz wrazenie debila to ci odpowiem. Gdyby jechal 50kmh, a
    > nie 90kmh, to moglby wyhamowac lub zwolnic na tyle aby szkody byly
    > minimalne lub denatka zdazyla by przejechac. To czy jej samochod zgasl
    > czy nie i co jeszcze ustalili biegli zapewne znajduje sie w dokumentach,
    > ktorych nie czytales.

    > Mnie bardziej interesuje co by bylo gdyby zamiast
    > ciezarowki jechal motocyklista 200kmh i to on by zignal. Umorzyliby czy
    > baba by odpowiadala za spowodowanie wypadku ;)

    To juz bywalo - moze by i odpowiadala, ale adwokat moglby agumentowac,
    ze wyjechala we wlasciwym momencie ... gdy moto jechal przepisowe 50.
    I moze nawet z powodzeniem argumentowal.
    Ewentualnie biegly by to policzyl prokuratorowi, to by nie
    odpowiadala.

    Mozliwe zreszta ze tu tak bylo - jakby ciezarowka jechala 50, to pani
    zdazylaby opuscic pas ruchu, czyli dobrze ocenila odleglosc.

    Jest jeszcze jedna sprawa ze sprawy moglby byc dwie, przeciw obu
    kierowcom. Bo oboje winni.
    Tylko tu sprawczyni nie zyje, wiec sprawy nie ma, a z kolei w lzejszym
    przypadku ... kierowca ciezarowki nie zostal ranny, to tylko mniejszym
    zarzut pani grozi, moze nie warty wszczynania sprawy w sadzie :-)

    J.

  • 34. Data: 2021-07-01 11:23:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 30.06.2021 o 16:25, TomN pisze:
    > "gdyby jechał przepisowo, do wypadku by nie
    > doszło"
    No tak, gdyby jechał przepisowo to by się w tym miejscu pojawił dopiero
    minutę albo 5 minut później.
    Ale za to inny kierowca innej ciężarówki, który przejeżdżał tamtędy 1
    albo 5 minut wcześniej, gdyby jechał przepisowo to pojawił by się
    właśnie w momencie odpowiednim do zaistnienia wypadku.

    --
    SW3

  • 35. Data: 2021-07-01 11:27:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.06.2021 o 14:13, K pisze:

    > Nie wiem, byc moze surowsze kary wlaczylyby niektorym myslenie:
    >
    > https://tvn24.pl/krakow/miedziana-gora-wyrok-w-spraw
    ie-smiertelnego-wypadku-5135843

    To takie samo wypaczenie jak w przypadku Szydło. Kobieta łamie
    pierwszeństwo a ocenia się co by było gdyby inny kierowca tamtędy nie
    jechał. Idiotyzm do kwadratu.

  • 36. Data: 2021-07-01 11:32:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.06.2021 o 17:10, K pisze:
    ie-smiertelnego-wypadku-5135843

    > Mimo, ze sprawiasz wrazenie debila to ci odpowiem.

    A Ty kto, psychiatra?

    > Gdyby jechal 50kmh, a
    > nie 90kmh, to moglby wyhamowac lub zwolnic na tyle aby szkody byly
    > minimalne lub denatka zdazyla by przejechac.

    Nie nie nie. Gdyby nie wjechała mu pod koła to na 100% do wypadku by nie
    doszło. Gdyby jechał wolniej może by zwolnił albo wyhamował a może nie.

> [...]
    > ciezarowki jechal motocyklista 200kmh i to on by zignal. Umorzyliby czy
    > baba by odpowiadala za spowodowanie wypadku ;)

    Nie prowadzi się postępowania w stosunku do nieżyjących. Kwestia jest
    taka, że bez określenia przyczynienia się nie ma sensu oceniać
    wszystkich innych bo się dochodzi do tak absurdalnych wniosków jak w
    sprawie Szydło.

  • 37. Data: 2021-07-01 11:36:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.06.2021 o 20:09, Shrek pisze:

    > Ciekawa sytuacja:
    >
    > Tir miał pierwszeństwo, ale jechał 2 razy za szybko i jego
    > kierowcazostał ukarany za przyczynienie się do wypadku - przecież miał
    > pierwszenstwo i koniec!

    Sprawa nie jest o przyczynienie się tylko o sprawstwo. Dokładnie tak,
    jak w sprawie Szydło.

  • 38. Data: 2021-07-01 12:11:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/07/2021 10:27, ii wrote:

    ie-smiertelnego-wypadku-5135843

    > To takie samo wypaczenie jak w przypadku Szydło. Kobieta łamie
    > pierwszeństwo a ocenia się co by było gdyby inny kierowca tamtędy nie
    > jechał. Idiotyzm do kwadratu.

    Dokladnie o to mi wlasnie chodzilo. Dlatego przytoczylem hipotetyczna
    sytuacje co by bylo gdyby zamiast ciezarowki lecial motocyklista 200kmh
    i to on zginal albo jeszcze lepiej jakims cudem przezyl i nie zostal
    warzywem.

  • 39. Data: 2021-07-01 12:12:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/07/2021 10:32, ii wrote:

    > A Ty kto, psychiatra?

    tak.

  • 40. Data: 2021-07-01 12:31:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zdaje się uderzyła w bok ciągnika zestawu.
    Hamowanie takiego zestawu to osobna kwestia.

    -----