    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mostek gretza
    Date: Mon, 2 Apr 2012 22:34:34 +0200

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jlblae$daa$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak temat o mostku to zapytam... do czego służą kondensatory równoległe do
    > diod?

    4 jednakowe, koniecznie w.cz, pojemności rzędu nanofaradów (różnie).
    Zwierają prądy w.cz. prostujące się na diodach, co skutkuje silnym brumem,
    gdy w okolicy zapracuje jakieś urządzenie nadawcze, zwłaszcza, gdy masz
    radio. Wywołane jest to zmieszaniem się produktów wynikłych z obecności
    w.cz. na diodach z sygnałem zewnętrznym. Brumią wtedy także urządzenia nie
    będące odbiornikami, choć słabiej niż radia. Także posiadany nadajnik
    potrafi wyemitować brum, gdy zostanie zasilony przez niezbocznikowane diody,
    mogą też wariować zasilacze stabilizowane (także od odkładania się w.cz.
    gdzieś w środku układu zasilacza.
    Zbocznikowanie diod odetnie z zasilacza "składową w.cz.", nie zmiesza się
    ona z sygnałem zewnętrznym (czy własnego nadajnika) i urządzenia po drugiej
    stronie nie zabrumią - nie będzie miało co się zmieszać i nawet w razie
    przesunięcia punktu pracy jakiegoś stopnia, skutki z tego wynikłe albo nie
    wystąpią, albo będą znacznie mniej dotkliwe.
    Sposób nie pomoże, gdy wykona się niedozwolone połączenie zera i ziemi.