  • Data: 2012-04-03 00:18:07
    Temat: Re: mostek gretza
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys napisał:

    > A to nie to mnie reklamacje. Tak, tam była cewka, domek antenowy, takie tam.

    Domek antenowy, czy cewkowy?

    > W sytuacji, gdy dana osoba wiejska zwłaszcza potrafi się skarżyć, że
    > "a panie, sunsiat antene se powiesił i kóry mleko dawać przestały,
    > krowy się nie niosą, a psy zaczeł dópami mjałczeć", hm... choć antena
    > może być nigdzie nie podpięta, a nawet nie być anteną, tylko kawałkiem
    > sznurka/żyłki. Orty celowe.
    > Nie mówię,że nie. Chodzi mi o to, jak bardzo te wypowiedzi były
    > podbarwiane...

    W to, że pole było wielkie, że tam można było zaświecić żarówkę
    z odpoiwdnio rzuconego drutu-anteny, nie wątpi chyba nikt. Że
    świetlówka trzymana w ręku może świecić -- chyba też. Sam to
    widziałem w ruskim cyrku, z klasą mnie na występ zabrali (tak,
    to ten numer opisywany przez niejakiego J. Wojciechowskiego
    w "Nowoczesnych zabawkach"). Zresztą w domu też widziałem --
    dziecięciem będąc, w szkole podstawowej, zmajstrowałem sobie
    transformator Tesli. Mocy było naprawdę dużo. Tu chodzi tylko
    o dodatkową demodulację. Ja w to wierzę.

    > O, tu mam ilustrację tego, o co mi chodzi:
    > http://janbrzechwa.w.interia.pl/stobajek/ptasieplotk
    i.html

    http://www.youtube.com/watch?v=-4Hpo5RZJNg

    Jarek