  • Data: 2012-04-02 22:49:34
    Temat: Re: mostek gretza
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:19v71eylr5llo$.1nlich5611952.dlg@40tude.net...

    > IMO możliwe. Pamietam jak daaawno temu jak robiliśmy na zawody QRP dopałę
    > na 813 to jak kluczowaliśmy CQ to żarówki w całej chacie w takt migały
    > choć
    > wcale nie były włączone :)

    Ktoś mi opowiadał,że jak pluł w sito, to w sąsiednim domu świetlówki migały.
    Innym razem ktoś mi mówił, że był sobie kiedyś pewien uparty CB-ista. Nie
    pomogło po dobroci, to antena kierunkowa, 3kW srruuu, podobno CB-er już się
    nie odezwał...
    Jakiś czas temu robiłem komuś komputer, jtóry dziwnie hałasował, bo ani to
    wiatrak, ani HDD. W końcu doszedłem do tego, że chyba ceweczki na liniach
    prądowych przy procku, po ich chrzęszczeniu, podobnym akustycznie do wysoko
    chrzęszczącego podczas normalnej pracy pozycjonera dysku, wiedziałem, jak
    jest system obciążony, bez konieczności spoglądania nba wskaźniki :)
    Zdaje mi się, ze czasem mogą dźwięczeć badziewne kondensatory, stopnie
    wzmacniaczy są czasem blokowane układem dwójnika RC boc znikującego wyjście.
    A dawnych numerów Młodego Technika, w dziale "Sędziwy Technik", była
    wzmianka pt. "Śpiewający kondensator", gdzie opis pasował nieco do
    poruszonej tu sytuacji. Składało się to-to chyba z okładzin metalowych
    przekładanych cienkim izolatorem. Nie pamiętam, czy podali, jak to było
    zasilane.