eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymontaż czujnika EGT w kolektorRe: montaż czujnika EGT w kolektor
  • Data: 2014-11-05 14:39:51
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
    >>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    >> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    > Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    > silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    > monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    > żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura
    > jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt
    > wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się
    > błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka
    > temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne
    > uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by
    > klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie
    > usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
    >
    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno
    > zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do
    > istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić
    > więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może
    > głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną
    > sondę, niż ruszać istniejące.
    >
    > wyjaśniłem wystarczająco?
    >

    Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie
    nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę.
    No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W
    razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś
    chłodzenie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: