  • 21. Data: 2013-04-05 18:18:14
    Temat: Re: monitor jako tv
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

> [...]

    A do tego sporadycznego oglądania TV zamiast szukać monitora z tunerem
    kup monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i podłącz do niego
    Set-top-boxa DVBT - będzie taniej i lepiej jeśli jednak oglądasz TV.

    --
    /MB

  • 22. Data: 2013-04-05 19:57:36
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/04/2013 17:18, Michal wrote:

    > A do tego sporadycznego oglądania TV zamiast szukać monitora z tunerem kup
    > monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i podłącz do niego
    > Set-top-boxa DVBT - będzie taniej i lepiej jeśli jednak oglądasz TV.

    Chyba nie idzie ci za bardzo sledzenie watku. :)
    Zaczalem od tego, ze niedawno ten monitor kupilem. Poza tym, to zdaje sie
    Ty, wypowiadales sie w watku w ktorym rozwazalem kupno tegoz. Rozwazylem
    wszelkie za i przeciw i jednak sie zdecydowalem.
    W TV ogladam praktycznie tylko mecze i filmy ale to zdysku.
    Dzieki za konstruktywna krytyke. :)

  • 23. Data: 2013-04-05 20:06:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/04/2013 17:16, Michal wrote:

    > To daruj sobie funkcje TV - IMHO w monitorze bardziej to przeszkadza niż
    > pomaga (problemy z VESA DPMS, złe profile kolorów ustawione pod TV, większe
    > opóźnienia spowodowane elektroniką strojoną pod obróbkę syggnału z TV,
    > podbijnie ceny, często bardzo słaba czułość głowic DVB-T itp).

    Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno
    urzadzenie.

    > Ja TV nie oglądam wcale, działa mi po prostu na nerwy przez
    > postępującą idiokrację, co nie znaczy że nie warto mieć dobrego
    > wyświetlacza do kina w domu.

    Tez prawda.

    > Nie zgodzę się - to zależy od podejścia i to bardziej od tego niż od ceny
    > czy dostępności. Sporo unikalnych, niedostępnych w PL DVD i BD kupuję na
    > amazon.co.uk. Perełki na DVD w stanie idealnym, ale rozpakowane można tak
    > kupić od 1 pensa.

    Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego
    telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to
    Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/
    A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.
    Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl
    optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
    Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

  • 24. Data: 2013-04-05 23:07:36
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-04-05 20:06, 2late pisze:

    > Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno
    > urzadzenie.

    Ty owszem, ale wątek zaczął się od sensowności kupowania combo
    TV-monitor. Do minusów dodam jeszcze - inaczej ustawia się monitor do
    pracy przy biurku, a inaczej TV do oglądania z fotela/kanapy. Jedno
    urządzenie rzadko zapewni wygodę w obu sytuacjach chocby ze względu na
    ten drobiazg.

    > Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego
    > telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to
    > Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/

    Spojrzałem na Amazonie i albo źle szukam, albo akurat nie ma. Jest za to
    jeszcze starsze "Possesion" tego samego reżysera, więc jak trochę się
    poszuka/poczeka to na interesujący tytuł w końcu trafisz.

    > A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.

    A niedawno pisałeś że filmy służą do jednokrotnego oglądania.
    No chyba że dotyczy to tylko nowych.

    > Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl
    > optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
    > Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

    jw - wystarczy cierpliwość. Poza tym takie tytuły co jakiś czas
    emitowane są w TVP Kultura - IMHO zamiast pracowicie przenosić takie
    nagranie TV->VHS->AVI lepiej od razu ustawić w tunerze nagrywanie
    bezstratne gdy będzie emitowany. To kolejna zaleta SET-TOP-BOXów w
    stosunku do combo TV/monitor - te ostatnie nawet jak mają port USB,
    to nie pozwalają na zaprogramowanie czasowe nagrania na dysk.

    --
    /MB

  • 25. Data: 2013-04-05 23:56:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/04/2013 22:07, Michal wrote:

> [...]
    > biurku, a inaczej TV do oglądania z fotela/kanapy. Jedno urządzenie rzadko
    > zapewni wygodę w obu sytuacjach chocby ze względu na ten drobiazg.

    Zgadzam sie w 100-u %
    ;)

    > Spojrzałem na Amazonie i albo źle szukam, albo akurat nie ma. Jest za to
    > jeszcze starsze "Possesion" tego samego reżysera, więc jak trochę się
    > poszuka/poczeka to na interesujący tytuł w końcu trafisz.

    Myslisz ze znajde z polskimi napisami?
    Nawet nie watpie, jestem pewien ze nie powtorza tego czesciej niz co 20
    lat, jesli w ogole. A to tylko jeden przyklad.

    > A niedawno pisałeś że filmy służą do jednokrotnego oglądania.
    > No chyba że dotyczy to tylko nowych.

    Chyba powiedzialem to o Metropolis, ale i tak 2 razy ogladalem, teraz tak
    cos mi sie przypomina. ;)

> [...]
    > TV/monitor - te ostatnie nawet jak mają port USB,
    > to nie pozwalają na zaprogramowanie czasowe nagrania na dysk.

    Nagrywalem to z 10 lat temu, jeszcze na komputerze stacjonarnym z kolekcji
    VHS ktora skladalem latami. Teraz tez mam karte TV w laptopie i wciaz
    jestem w stanie nagrywac z TV tylko ze nie ma za bardzo czego.
    Poza tym tez popieram teze, ze to co jest do wszystkiego, jest do niczego.
    Ale, jak juz wspomnialem, rowazylem wszystko i w moim przypadku, z powodu
    ograniczonej przestrzeni, zdecydowalem sie na taki zakup, czego nikomu
    lekkomyslnie nie polecam. :)

  • 26. Data: 2013-04-06 12:13:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah wrote:
    [...]
    > Kup mocniejsze okulary. Ja oglądam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z
    > kanapy, czyli z ponad dwóch metrów.
    No ale ludzie zazwyczaj nie są masochistami. Przecież takie
    oglądanie, delikatnie rzecz ujmując, trąca o debilizm. Szkoda wzroku.