eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowamonitor do pracy po ciemkuRe: monitor do pracy po ciemku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.dtp,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: monitor do pracy po ciemku
    Date: Mon, 12 May 2014 23:50:49 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 68
    Message-ID: <lkrfo4$nnr$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1ckknqzbwzxx6$.1izidtlsdodm0.dlg@40tude.net>
    <536933e4$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkdi6l$esp$1@node1.news.atman.pl>
    <1j657ffe50zqu.8plbn2qxhoci$.dlg@40tude.net>
    <lkdlu5$ivk$1@node1.news.atman.pl>
    <3sh9ey4lugpc$.3sefm7wqglv9$.dlg@40tude.net>
    <lkfh1b$f5a$1@node1.news.atman.pl>
    <sukkacnm6x4t.18f4ikbeskghn$.dlg@40tude.net>
    <lkgf6d$sai$1@node2.news.atman.pl>
    <1axu8b32kqx5h.5kxj37n31tz5$.dlg@40tude.net>
    <lkh1h5$27u$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lki5lh$h0n$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lkj97i$c14$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lknkms$n9o$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lkoqn7$3dt$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lkr3cp$a4i$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-202-51.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1399931460 24315 89.69.202.51 (12 May 2014 21:51:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 May 2014 21:51:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.dtp:271239 pl.rec.foto.cyfrowa:903131
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-12 23:04, Krzysztof Halasa pisze:
    >
    > Natomiast wygląda na to, że rzeczywiście znalazłeś formalne opisy jak to
    > jest liczone w standardowych monitorach (np. obrazki od strony X). W te
    > obrazki to ja mogę uwierzyć, pisałem że to musi działać mniej-więcej
    > w taki sposób.

    No ok.

    > Natomiast tamten obrazek, w którym bity wejściowe (nie
    > pamiętam już czy było ich 8 czy 10) wchodzą w "16-bitowy" LUT i wychodzą
    > do 10-bitowej (efektywnie) matrycy, to wybacz, nie przedstawia niczego
    > sensownego. Podobnie, nie ma tu żadnych dodatkowych bitów, które miałyby
    > służyć do określenia kierunku zaokrąglenia - takie operacje przeprowadza
    > się tylko na liczbach całkowitych (bo jak zaadresować tablicę
    > ułamkiem?).

    Jeśli grzebiesz w sprzęcie to pewnie wiesz lepiej jak wygląda taka
    pamięć. W katalogu znajdziesz odpowiedź czy jest to zwykła pamięć, czy
    bardziej zaawansowany układ.

    A co do konwersji, to opisałem Ci jak to się dzieje. Kolor wejściowy i
    wyjściowy zawsze są bitami (całkowite liczby). Wewnątrz następuje
    przeksztłcenie do praktycznie nieograniczonej przestrzeni barw i
    wyrażonej wartościami całkowitymi w dodatku (jak w RGB). Poczytaj sobie
    o tych 3 stosowanych. Nawet domyślam się dlaczego zastosowano takie
    właśnie. W Photoshopie nawet zwykła desaturacja może dać tragiczny efekt
    jeśli robisz to w trybie RGB. Natomiast gdy przełączysz się w tryb
    którejś z w/w przestrzeni, tam zrobisz desaturację i potem wrócisz do
    RGB to efekt będzie zupełnie inny. Dlatego w Photoshopie masz oddzielną
    funkcję desaturacji mimo iż pozornie duplikuje ona inne filtry. Kiedyś
    prowadziłem wątek w tej sprawie na forum bodajże DTP. Tam mnie
    uświadomiono w czym rzecz.

    Przeliczeń trzeba dokonywać z wykorzystaniem szerokich

    > Te "typy" LUTów to nie są żadne prawdziwe typy czegokolwiek, tylko tagi
    > w systemie definiowania, jak się okazuje, ustandaryzowanych profili.

    Być może. Zapewne w monitorach są wstępnie przeliczone multipleksery na
    bazie tych zawiłych operacji. Tego nie zgadniemy.

    > Owszem, ale tu nie ma żadnej palety (i nie może być), obliczenia
    > (lookupy) są przeprowadzane oddzielnie dla każdego piksela. Może być
    > wprowadzone pewne opóźnienie, ale przepustowość musi być wystarczająca.

    Zgadza się. Jednakże w praktyce już dość dawno temu widziałem na uczelni
    jak koledzy pracowali nad przetwarzaniem wizji w czasie rzeczywistym.
    Analiza była na poziomie pikseli właśnie. Sprzęt się wyrabiał. Pewnie
    istnieją jakieś specjalizowane procesory sygnałowe.

    > BTW w tamtych czasach różne cuda się robiło, nie wiem czy ktoś by teraz
    > uwierzył, że np. debugger (prosty) mieścił się w ok. 2 KB.

    Ba! Napisałem kiedyś w assemblerze procedurę do analizy FFT w podobnej
    objętości.

    > Ale true
    > colory i setki milionów pikseli/sekundę to nieco inna bajka jednak.
    >

    To się jednak jakoś robi w elektronice biomedycznej czy przy zdjęciach
    satelitarnych zbieranych z kilku urządzeń, składanych do kupy (pewnie to
    złożone analizy) i wysyłanych live na Ziemię.

    --
    Pozdrawiam
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: