-
Data: 2014-05-12 23:50:49
Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-05-12 23:04, Krzysztof Halasa pisze:
>
> Natomiast wygląda na to, że rzeczywiście znalazłeś formalne opisy jak to
> jest liczone w standardowych monitorach (np. obrazki od strony X). W te
> obrazki to ja mogę uwierzyć, pisałem że to musi działać mniej-więcej
> w taki sposób.
No ok.
> Natomiast tamten obrazek, w którym bity wejściowe (nie
> pamiętam już czy było ich 8 czy 10) wchodzą w "16-bitowy" LUT i wychodzą
> do 10-bitowej (efektywnie) matrycy, to wybacz, nie przedstawia niczego
> sensownego. Podobnie, nie ma tu żadnych dodatkowych bitów, które miałyby
> służyć do określenia kierunku zaokrąglenia - takie operacje przeprowadza
> się tylko na liczbach całkowitych (bo jak zaadresować tablicę
> ułamkiem?).
Jeśli grzebiesz w sprzęcie to pewnie wiesz lepiej jak wygląda taka
pamięć. W katalogu znajdziesz odpowiedź czy jest to zwykła pamięć, czy
bardziej zaawansowany układ.
A co do konwersji, to opisałem Ci jak to się dzieje. Kolor wejściowy i
wyjściowy zawsze są bitami (całkowite liczby). Wewnątrz następuje
przeksztłcenie do praktycznie nieograniczonej przestrzeni barw i
wyrażonej wartościami całkowitymi w dodatku (jak w RGB). Poczytaj sobie
o tych 3 stosowanych. Nawet domyślam się dlaczego zastosowano takie
właśnie. W Photoshopie nawet zwykła desaturacja może dać tragiczny efekt
jeśli robisz to w trybie RGB. Natomiast gdy przełączysz się w tryb
którejś z w/w przestrzeni, tam zrobisz desaturację i potem wrócisz do
RGB to efekt będzie zupełnie inny. Dlatego w Photoshopie masz oddzielną
funkcję desaturacji mimo iż pozornie duplikuje ona inne filtry. Kiedyś
prowadziłem wątek w tej sprawie na forum bodajże DTP. Tam mnie
uświadomiono w czym rzecz.
Przeliczeń trzeba dokonywać z wykorzystaniem szerokich
> Te "typy" LUTów to nie są żadne prawdziwe typy czegokolwiek, tylko tagi
> w systemie definiowania, jak się okazuje, ustandaryzowanych profili.
Być może. Zapewne w monitorach są wstępnie przeliczone multipleksery na
bazie tych zawiłych operacji. Tego nie zgadniemy.
> Owszem, ale tu nie ma żadnej palety (i nie może być), obliczenia
> (lookupy) są przeprowadzane oddzielnie dla każdego piksela. Może być
> wprowadzone pewne opóźnienie, ale przepustowość musi być wystarczająca.
Zgadza się. Jednakże w praktyce już dość dawno temu widziałem na uczelni
jak koledzy pracowali nad przetwarzaniem wizji w czasie rzeczywistym.
Analiza była na poziomie pikseli właśnie. Sprzęt się wyrabiał. Pewnie
istnieją jakieś specjalizowane procesory sygnałowe.
> BTW w tamtych czasach różne cuda się robiło, nie wiem czy ktoś by teraz
> uwierzył, że np. debugger (prosty) mieścił się w ok. 2 KB.
Ba! Napisałem kiedyś w assemblerze procedurę do analizy FFT w podobnej
objętości.
> Ale true
> colory i setki milionów pikseli/sekundę to nieco inna bajka jednak.
>
To się jednak jakoś robi w elektronice biomedycznej czy przy zdjęciach
satelitarnych zbieranych z kilku urządzeń, składanych do kupy (pewnie to
złożone analizy) i wysyłanych live na Ziemię.
--
Pozdrawiam
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.14 10:10 Sylwester Zarębski
- 13.05.14 11:40 Marek
- 13.05.14 12:14 Jakub Witkowski
- 13.05.14 13:29 XX YY
- 13.05.14 19:08 Sylwester Zarębski
- 13.05.14 19:40 Krzysztof Halasa
- 13.05.14 21:40 Krzysztof Halasa
- 13.05.14 22:21 Marek
- 13.05.14 22:40 Marek
- 14.05.14 00:06 Marek
- 14.05.14 00:44 Marek
- 14.05.14 07:36 XX YY
- 14.05.14 10:53 Marek
- 14.05.14 11:02 XX YY
- 14.05.14 11:51 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=