eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowamonitor do pracy po ciemkuRe: monitor do pracy po ciemku
  • Data: 2014-05-12 23:50:49
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-12 23:04, Krzysztof Halasa pisze:
    >
    > Natomiast wygląda na to, że rzeczywiście znalazłeś formalne opisy jak to
    > jest liczone w standardowych monitorach (np. obrazki od strony X). W te
    > obrazki to ja mogę uwierzyć, pisałem że to musi działać mniej-więcej
    > w taki sposób.

    No ok.

    > Natomiast tamten obrazek, w którym bity wejściowe (nie
    > pamiętam już czy było ich 8 czy 10) wchodzą w "16-bitowy" LUT i wychodzą
    > do 10-bitowej (efektywnie) matrycy, to wybacz, nie przedstawia niczego
    > sensownego. Podobnie, nie ma tu żadnych dodatkowych bitów, które miałyby
    > służyć do określenia kierunku zaokrąglenia - takie operacje przeprowadza
    > się tylko na liczbach całkowitych (bo jak zaadresować tablicę
    > ułamkiem?).

    Jeśli grzebiesz w sprzęcie to pewnie wiesz lepiej jak wygląda taka
    pamięć. W katalogu znajdziesz odpowiedź czy jest to zwykła pamięć, czy
    bardziej zaawansowany układ.

    A co do konwersji, to opisałem Ci jak to się dzieje. Kolor wejściowy i
    wyjściowy zawsze są bitami (całkowite liczby). Wewnątrz następuje
    przeksztłcenie do praktycznie nieograniczonej przestrzeni barw i
    wyrażonej wartościami całkowitymi w dodatku (jak w RGB). Poczytaj sobie
    o tych 3 stosowanych. Nawet domyślam się dlaczego zastosowano takie
    właśnie. W Photoshopie nawet zwykła desaturacja może dać tragiczny efekt
    jeśli robisz to w trybie RGB. Natomiast gdy przełączysz się w tryb
    którejś z w/w przestrzeni, tam zrobisz desaturację i potem wrócisz do
    RGB to efekt będzie zupełnie inny. Dlatego w Photoshopie masz oddzielną
    funkcję desaturacji mimo iż pozornie duplikuje ona inne filtry. Kiedyś
    prowadziłem wątek w tej sprawie na forum bodajże DTP. Tam mnie
    uświadomiono w czym rzecz.

    Przeliczeń trzeba dokonywać z wykorzystaniem szerokich

    > Te "typy" LUTów to nie są żadne prawdziwe typy czegokolwiek, tylko tagi
    > w systemie definiowania, jak się okazuje, ustandaryzowanych profili.

    Być może. Zapewne w monitorach są wstępnie przeliczone multipleksery na
    bazie tych zawiłych operacji. Tego nie zgadniemy.

    > Owszem, ale tu nie ma żadnej palety (i nie może być), obliczenia
    > (lookupy) są przeprowadzane oddzielnie dla każdego piksela. Może być
    > wprowadzone pewne opóźnienie, ale przepustowość musi być wystarczająca.

    Zgadza się. Jednakże w praktyce już dość dawno temu widziałem na uczelni
    jak koledzy pracowali nad przetwarzaniem wizji w czasie rzeczywistym.
    Analiza była na poziomie pikseli właśnie. Sprzęt się wyrabiał. Pewnie
    istnieją jakieś specjalizowane procesory sygnałowe.

    > BTW w tamtych czasach różne cuda się robiło, nie wiem czy ktoś by teraz
    > uwierzył, że np. debugger (prosty) mieścił się w ok. 2 KB.

    Ba! Napisałem kiedyś w assemblerze procedurę do analizy FFT w podobnej
    objętości.

    > Ale true
    > colory i setki milionów pikseli/sekundę to nieco inna bajka jednak.
    >

    To się jednak jakoś robi w elektronice biomedycznej czy przy zdjęciach
    satelitarnych zbieranych z kilku urządzeń, składanych do kupy (pewnie to
    złożone analizy) i wysyłanych live na Ziemię.

    --
    Pozdrawiam
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: