  • Data: 2014-05-11 19:30:18
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Innymi s�owy - nie da si� Twoim zdaniem uzyska� koloru zielonego sRGB o
    >
    > warto�ci 0x00FF00 pokaza� w identycznej wizualnie barwie na monitorach
    >
    > aRGB i sRGB jednocze�nie?

    oczywiscie , ze sie da , ale to nie o to chodzi.

    kolor ktory jakos tam wyglada na monitorze klasycznym , na szerokogamutowcu wyglada
    inaczej.

    jeszcze raz przeczytaj artykul pod linkiem ktory podalem.

    to co zdefiniowales np jako 12,15,56 ( rgb) inaczej wyglada w monitorze srgb
    inaczej w argb

    szerokogamutowce sa zblizone ale nie identyczne z argb.
    srgb pokrywa sie w duzej czesci z argb ,ale w pewnym zakresie sa rozne.
    srgb nie zawiera sie w calosci w szerokogamutowcych.

    poczytaj w siecie na ten temat.
    nie chce mi sie przytaczac rzeczy o ktorych mozna czytac.
    to nie jest kwestia kalibracji, to nie jest tez kwestia wgrania odpowiedniego profilu
    barw.
    to jest kwestia fizykalnych mozliwosci monitora.
    gdyby to byla kwestia profilu , jednym profilem moznaby przerobic srgb na
    szerokogamutowca.