  • Data: 2014-05-11 13:23:04
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-11 07:30, XX YY pisze:

    > to nie ma nic wspolnego z kalibracja. tutaj masz przystepnie
    > wyjasnione zjawisko , moze nawet zbyt przystepnie:
    >
    > http://monitory.mastiff.pl/blog/sRGB_szeroki_gamut/

    Czyli twierdzisz, że nie da się rzutować obrazu sRGB na monitor aRGB tak
    aby kolory były z przestrzeni sRGB? :-)

    Czyli twierdzisz, że sRGB nie jest podzbiorem przestrzeni aRGB?

    Innymi słowy - nie da się Twoim zdaniem uzyskać koloru zielonego sRGB o
    wartości 0x00FF00 pokazać w identycznej wizualnie barwie na monitorach
    aRGB i sRGB jednocześnie?

    Wobec tego moja niewiedza jest matką wynalazków. Obrazy sRGB widzę na
    swoich szerokogamutowych monitorach jak te same obrazy na monitorach
    sRGB. Bez żadnych zabarwień itp.

    Czy mam zrobić Ci zdjęcie monitora sRGB i aRGB i udowodnić, że ten
    zielony jest prawie taki sam i to na różnych skalibrowanych komputerach
    niezależnie od tego czy monitor jest sRGB czy aRGB?

    Mało tego, mógłbym pokazać Ci jeszcze jeden eksperyment. System ma 2
    monitory pracujące obok siebie: sRGB (Iiyama) i aRGB (DELL). Oba mają
    inny profil ICC przypisany (wykorzystano kalibrator do utworzenia
    profili). Otwieram zielony prostokąt w podglądzie obrazów Windows.
    Przesuwam okno tak, że pół prostokąta jest na jednym monitorze a pół na
    drugim. Wizualnie to ta sama zieleń na obu monitorach. Biorę próbnik
    kolorów ekranowych (FastStone Capture) i okazuje się, że wartości RGB
    tego samego prostokąta są mocno inne na obu jego połówkach. Co Ty na to?

    Co ciekawe - przy przechodzeniu z ekranu na ekran system mocno spowalnia
    ruch okna (przestaje być płynny) bo jednocześnie działają dwie konwersje
    ICC dla tego samego obrazu.

    > podam inny moze bardziej zrozumialy przyklad zeby wyjasnic o co
    > chodzi

    Przykład jest nieadekwatny. Nie da się tego na akustykę przenieść łatwo.
    Musiałbyś napisać, że dokonano nieliniowego przesunięcia częstotliwości.

    Czyli ktoś ma słuchawki (sRGB) 1000Hz - 10.000Hz i słyszy w nich tony
    aRGB powiedzmy 20Hz...20kHz z przesuniętymi składowymi widma tak, że
    20Hz daje 1000Hz, 100Hz daje 1005Hz ale w środku 5kHz daje 5kHz a pod
    koniec widma 15kHz daje 9kHz a 20kHz daje 10kHz.

    Marek