  • Data: 2013-02-27 13:52:45
    Temat: Re: modem do aero2
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Też uważasz, że tylko komuchy dbają o polski język, gdyż
    > o ten język dbał minister Jerzy Wiatr? Gdy któregoś razu
    > zwróciłem podobną uwagę białostockiemu prawnikowi (synowi
    > prezydenta Białegostoku) ten odparł, że nie jest komuchem,
    > więc i nie musi znać języka polskiego aż tak dokładnie. :)

    Generalnie zajmuję się pisaniem prawie zawodowo. Ale to co wyżej, to
    było czepiactwo, a nie dbanie o język.

    > Gdy poprosiłem o wyjaśnienie głębsze, odparł, że o język
    > polski dbał minister Wiatr, który był (tu padło jakieś
    > wzmocnienie ;) -- którego już dziś nie pamiętam) komuchem...

    No i? :P

    > I tylko z tego powodu mogą być trudności?

    Standard GSM tego nie przewiduje. To nie jest TYLKO.

    > Jeśli 2100 nie zagłuszy 900 -- modem (czy smartfon)
    > nie będzie miał trudności w łączeniu z masztem Aero2?

    Może mieć. Nie ma znaczenia, czy to modem czy telefon - moduł GSM jest w
    zasadzie taki sam. I mam takie urządzenia w ręku, które sobie z tym radzą
    i takie, które miewają problemy.

    > BTW -- czy Aero2 chodzi także na LTE?

    Tak. W zasadzie - prawie tak, bo pozwoleń na nadajniki jest 5, a nikomu
    nie udało się potwierdzić działania żadnego z nich - z braku sprzętu.

    > I czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość 2.5 GHz?

    Rozumiem, że nomenklatura UKE i Aero2 jest ważniejsza, od norm
    nazewnictwa prztyjętych przez ITU... no to nie wiem, czy powinienem
    odpowiadać na pytanie z błędem terminologicznym inaczej, niż "nie ma
    pasma 2,5 GHz, więc nie ma też takich modemów". Do tego zasady ortografii
    i interpunkcji nakasują oddzielnać część dziesiętną przecinkiem. Czepiamy
    się dalej?

    Potrzebujesz modemu pracującego w paśmie 2,6 GHz z obsługą trybu TDD,
    który poradzi sobie z operatorem, którego kanał nadawczy obejmuje całe
    pasmo 38 (ang. band 38), czyli pełne 50 MHz.

    Jakub