  • Data: 2013-02-27 18:02:20
    Temat: Re: modem do aero2
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Danecki" 512e019c$0$1318$6...@n...neostrada.pl

    > Generalnie zajmuję się pisaniem prawie zawodowo. Ale
    > to co wyżej, to było czepiactwo, a nie dbanie o język.

    Jak na zawodowca -- kiepski jesteś. :)
    Nawet amator pisze 'nieprawda'.

    > No i? :P

    No i nie przypomniałem sobie tego wzmocnienia.
    Prawdę mówiąc -- nie starałem się.

    > Standard GSM tego nie przewiduje. To nie jest TYLKO.

    Nie przewiduje czego?

    > Może mieć. Nie ma znaczenia, czy to modem czy telefon - moduł GSM jest w
    > zasadzie taki sam. I mam takie urządzenia w ręku, które sobie z tym radzą
    > i takie, które miewają problemy.

    Jest zatem kłopot w Twoich wypowiedziach -- może mieć te trudności czy nie?
    Odrzucam rzecz jasna wypadek zepsutego modemu czy zbyt dużej odległości.

    > Tak. W zasadzie - prawie tak, bo pozwoleń na nadajniki jest 5, a nikomu
    > nie udało się potwierdzić działania żadnego z nich - z braku sprzętu.

    Ale nieprawdą jest, jakoby Aero2 nie miał pozwoleń na LTE?

    > Rozumiem, że nomenklatura UKE i Aero2 jest ważniejsza, od norm

    Ja nie jestem zawodowcem (w odróżnieniu od Ciebie?) i mnie
    nomenklatura nie interesuje tutaj zbyt mocno. Nie ma mowy
    tutaj o pomyłce -- 2500 MHz czy 2.6 GHz to stale to samo
    w tym kontekście.

    > nazewnictwa prztyjętych przez ITU... no to nie wiem, czy powinienem
    > odpowiadać na pytanie z błędem terminologicznym inaczej, niż "nie ma
    > pasma 2,5 GHz, więc nie ma też takich modemów". Do tego zasady ortografii
    > i interpunkcji nakasują oddzielnać część dziesiętną przecinkiem. Czepiamy
    > się dalej?

    Cyfry są te same w wielu językach i w wielu krajach.
    W różnych regionach świata stosuje się różne zapisy
    a nie można w Polsce obyć się bez zapisów obcojęzycznych.

    Tlen czy oksygen lub oxygen -- IMO jedna chwała.
    Tlen to twór polski, ale nauka jest ponadnarodowa i ponadkulturowa.
    Natomiast nie ma pisania 'nie prawda' (w wiadomym kontekście)
    w żadnym języku -- poza językiem analfabetów. :)

    Moim zdaniem maskujesz swoją niewiedzę.

    > Potrzebujesz modemu pracującego w paśmie 2,6 GHz z obsługą trybu TDD,
    > który poradzi sobie z operatorem, którego kanał nadawczy obejmuje całe
    > pasmo 38 (ang. band 38), czyli pełne 50 MHz.

    Pytam, czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość, na której pracuje Aero2.
    Mogę otrzymać odpowiedź? Jak powszechnie wiadomo i UMTS to nie tylko 900 MHz,
    i LTE wykorzystuje częstotliwości różne -- przykładowo 2.1 GHz. W specyfikacjach
    telefonów są pokazane częstotliwości pracy UMTS, ale przy LTE nie ma szczegółów,
    co może sugerować, iż każdy modem LTE pracuje w każdej częstotliwości LTE. Taką
    też odpowiedź już otrzymałem. Chcę wiedzieć, czy otrzymana odpowiedź jest prawdziwa.

    -=-

    Wracając do ,,czepiactwa'' -- 2.5 GHz, 2.6 GHz, 2500 MHz, 2600 MHz to
    równorzędne oznaczenia w LTE. Nie ma tu możliwości pomylenia czegoś
    z czymś innym. Natomiast 'nieprawda' nie znaczy tego samego co 'nie prawda'.

    pięćset, piecset, pećset -- to stale tyle samo
    5,2,S -- to różne wartości

    Czepiactwem ;) byłoby czepiaczenie ;) się słowa czepiactwo.

    http://www.sjp.pl/czepiactwo

    Tego słowa raczej nie ma w języku polskim i raczej jest ono źle
    skonstruowanym neologizmem, o ile można je nazwać neologizmem.
    Kolejnym czepiactwem ;) byłoby nazwanie ciebie schizofrenikiem
    z powodu używania neologizmów. :) Schizofrenicy używają neologizmów,
    na dodatek słabo skonstruowanych. Przykładowy tlen (od tlenia się)
    jest dobrym neologizmem -- i nawet doskonale przyjął się w języku
    polskim jako zwykłe słowo.

    Raczej po polsku należy mówić (czy pisać) czepianie się, czyli i czepialstwo.
    I takie słowo nawet ;) jest uznane nie tylko przeze mnie, choć ja nie uważam
    siebie za zawodowca w tej dziedzinie.

    http://www.sjp.pl/czepialstwo

    Oba te słowa różnią się -- jedno ma swoją odmianę/deklinację
    oraz jednoznaczna ortografię, drugie nie ma niczego poza
    wzmianką o swym... nieistnieniu. Pomijam filozoficzny
    dylemat istnienia nieistniejącego. ;)

    czepiactwo

    słowo nie występuje w słowniku

    czepialstwo

    dopuszczalne w grach

    -=-

    Wielokrotnie przyłapałem Cię na pisaniu bzdur.
    A teraz, jeśli można, zapraszam Cię do zastanowienia się
    nad moim pytaniem i do udzielenia mi poprawnej odpowiedzi
    na moje pytanie. Czy (jak w wypadku UMTS) są różne modemy
    współpracujące tylko z wybranymi częstotliwościami (na
    przykład UMTS 900 MHZ) czy może każdy modem LTE musi
    współpracować poprawnie z każdą częstotliwością używaną w LTE?

    Czy nie będzie znów problemów typu -- mam modem LTE,
    ale na 2.1 GHz, nie na 2.6 GHz.

    Jak już wspomniałem, pewien spec wyjaśnił mi, że każdy
    modem LTE współpracuje z każdą częstotliwością używaną
    przez technologię LTE.

    -=-

    Jak widać -- kropka jest lepszym separatorem. Przecinek
    w jej miejscu zmusza do stosowania średników. Na ten
    problem zwracano mi uwagę 35 lat temu, gdy uczyłem się
    w podstawówce.

    2.6 GHz, 2.1 GHz, 2.5 GHz
    2,6 GHz; 2,1 GHz; 2,5 GHz

    Użycie dodatkowego znaku jest konieczne a zarazem niezbyt trafione,
    jako że średnik jest mocniejszym separatorem od przecinka? Niby tak,
    ale zasady interpunkcji nie są stosowane w matematyce. ;) Powyżej
    nie ma konfliktu ,,mocy'' separatorów, ale w zwykłym zdaniu ten
    konflikt może ujawnić się -- i zwykle ujawnia się. Aby tego konfliktu
    unikać, wystarczy wstawiać kropkę jako separator w liczbie.

    Jak więc widzisz, moje pisanie (kropi zamiast przecinka)
    ma nieco głębsze uzasadnienie niż Twoje 'nieprawda'.
    Ponadto nie jest ono niepoprawnym zapisem.

    Mam nadzieję taką, iż nie muszę przytaczać zdania, w którym
    konflikt ,,mocy'' przecinka i średnika ujawni się. ;) Jest
    to problem o tyle trudny, iż w języku ,,ludzkim'' nie ma
    jednoznaczności co do ,,mocy'' znaków interpunkcyjnych.
    Swego czasu para myślników była słabsza od pary nawiasów,
    później była tu równoznaczność... Jako zawodowiec na pewno ;)
    wiesz, o jaką ,,moc'' mi chodzi.

    -=-

    Jak w cyfrach (5 ma inną wartość niż 2) i literach (tu jest większa
    redundancja) ludzie zaklinają swe myśli, tak i w znakach interpunkcyjnych
    czy ortograficznych w ogóle, w tym i w zasadach pisania łącznego...

    Nawet amator wie, że 5 znaczy coś innego niż 2 -- nie tylko zawodowy matematyk. ;)
    Dlaczego zatem ktoś, kto twierdzi, iż pisze zawodowo, nie rozumie mego
    ,,czepiactwa''?

    -=-

    Ale -- jeśli łaska --- skoncentruj się na modemie LTE z jego wielopasmowością.
    Czy każdy modem LTE obsłuży każde pasmo LTE. Jeśli tak nie jest -- opisz
    wyraźnie modemy tak, aby ludzie nie kupowali takich, z których nie będą
    mogli korzystać.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'