    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Date: Fri, 22 May 2009 00:48:23 +0200
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > A Wikipedia nie mówi że chodzi tu o moc szczytową w impulsie? Bo średnia
    > moc emitowana przez telefon GSM jest o rząd wielkości mniejsza - w końcu
    > telefon nadaje tak naprawdę przez niewielką część czasu rozmowy -
    > puszcza pakiet do BTS-a, odbiera pakiet od BTS-a i czeka na kolejny slot
    > czasowy.

    Bardzo dobrze to widać na oscyloskopie przy pomiarze prądu pobieranego
    przez moduł GSM. Podczas rozmowy przy słabym zasięgu widać piki ponad 1A
    (producent modułu GSM dopuszcza max. 2A), ale średni prąd nie wychodzi
    więcej niż 300-350 mA. Za to przy połączeniach EDGE, gdy agregowane może
    być kilka szczelin czasowych, piki są częstsze i średni prąd wychodzi
    czasem powyżej 500 mA. Z tego też powodu nie mają lekkiego życia
    modemiki zasilane tylko z USB.

    <reklama>
    Przy okazji pochwalę się naszym ostatnim wyróżnieniem
    (13 of the toughest, most secure gadgets, you can buy):
    http://www.telix.pl/artykul/xaos-gamma-na-liscie-naj
    bezpieczniejszych-gadzetow-3,28480.html

    BTW: Xaos Gamma jest jedynym polskim produktem, który został
    uwzględniony w rankingu.
    </reklama>

    --
    Adam Dybkowski