  • 31. Data: 2010-11-30 08:23:56
    Temat: Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.11.2010 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał/a:
    > "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl> wrote in message
    b.com.pl...

    > Sergiusz, przeczytaj proszę raz jeszcze powyższy fragment z mojego postu :)

    Uh nie doczytałem, sorry - faktycznie jak nie umie zrobić działającego
    kilkunastometrowego kabla, to można spokojnie zmienić fachowca.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 32. Data: 2010-11-30 13:55:31
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-11-29 20:47, Piotr Wozniacki pisze:

    > Mam więc do Was pytanie: czy wiecie z własnego doświadczenia, że
    > kilkunastometrowy kabel Cat5e _powinien_na_100_% dawać 1GBps, czy
    > powtarzacie tylko zasłyszane opinie? Bo faktem jest, że dwa różne kable
    > o tej długości nie działają, a 2-metrowe - łaczą 1GBps bez problemu!
    >
    > Ewentualnie, macie jakieś inne sugestie?

    Tak, normalnie położony, nie uszkodzony kabel cat.5e udźwignie
    gigabitowy ethernet. Do 100 metrów.

    Istotny jest tak sposób ułożenia, jak i miejsce ułożenia, choć w domu
    musiałbyś mieć jakiś straszny bałagan kablowy w ścianach i bóg wie co w
    okolicy aby położona skrętka 5e nie ruszyła ze względu na zakłócenia.

    Pozdr,
    Tomek

  • 33. Data: 2010-11-30 14:02:32
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 20:47:20 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > Fachowiec, któremu to zadanie powierzyłem, odwiedził mnie 2-krotnie, i za
    > każdym razem - przyznaję to ze szczerym uznaniem - nie szczędził wysiłków,
    > aby znaleźć przyczynę niemozności uzyskania gigabitowego połączenia.
    > Zamontował (i zmarnował) niezliczoną liczbę wtyków RJ-45;

    Pytanie tylko - po co?

    > sprawdzał wielokrotnie kabel specjalistycznym miernikiem -

    Przypuszczam, ze watpie:) Smiem nawet twierdzić że to był jakiś prościutki
    tester kabli za 100-200 zl, ale nawet ciut "lepsiejszy" za 1000 nie powie mu
    gdzie jest blad, a jedynie sprawdzi czy kable sa polaczone prawidlowo, zrobi
    mape poleczen, ew. wskaze jak daleko do rozlaczenia czy co. Do tego służą te
    testery. Bo "specjalistyczny miernik" dalby mu dosc jasna odpowiedz co jest
    nie tak, bez zarabiania koljnych wtyczek.
    Moze kabel jest gdzies przygiety, załamany w scianie za mocno, moze tuz obok
    idą kable elektryczne (to zapewne nieekranowana skrętka?) czy cos -
    wystarczajaco by nie trzymal parametrow na 1Gbit

    i nic, nadal tylko 100
    > Mbps... Zmontował nawet podobnej długości swój własny kabel (również Cat5e,
    > ale z drutami - mój ma linki) - i ten także nie "zagadał" !

    Szczerze mówiąc, to nie rozumiem takiego odejscia - po pierwsze, ładować
    kabel w sciane nawet bez peszla i użyć do tego linki zakończonej wtyczkami
    zamiast, jak Bóg przykazał, walnąć se gniazdka:)
    Estetycznie zapewnie ladniej wygląda instalacja podtynkowa (ale w peszlu, na
    litość, już inni tłumaczyli), użytkowo - lepsze są korytka.

    --
    Mark

  • 34. Data: 2010-11-30 16:29:13
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a czy nie można w takiej ścianie położyć kawałek plastykowej rurki [ o
    takiej większej średnicy , powiedzmy na 2 - 4 palce ] żeby nie trzeba
    było ponownie rozkuwać ścian ??

  • 35. Data: 2010-11-30 16:51:31
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 30.11.2010 Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał/a:
    > a czy nie można w takiej ścianie położyć kawałek plastykowej rurki [ o
    > takiej większej średnicy , powiedzmy na 2 - 4 palce ] żeby nie trzeba
    > było ponownie rozkuwać ścian ??

    Wymyśliłeś peszel :)

  • 36. Data: 2010-11-30 19:26:53
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 17:29:13 +0100, Gupik napisał(a):

    > a czy nie można w takiej ścianie położyć kawałek plastykowej rurki [ o
    > takiej większej średnicy , powiedzmy na 2 - 4 palce ] żeby nie trzeba
    > było ponownie rozkuwać ścian ??

    Z doświadczeń i obserwacji różnych znajomych - póki mieszkasz sam, nie ma z
    tym najmniejszego problemu. Spróbuj to wytłumaczyć przedstawicielce płci
    pięknej, która aktualnie pełni obowiązki Twojej Towarzyszki Życia, a już
    szczególnie takiej, z wysokim poczuciem estetyki. Tylko zanim to zaczniesz
    robić, to daj znać, gdzie to można oglądać - podskoczę z chipsami i zimnym
    piwem. :D

    [ Ziemia ma skórę. Ta skóra ma choroby. Jedna z tych chorób nazywa się ]
    [ - człowiek. (Friedrich Nietzsche) ]

  • 37. Data: 2010-11-30 19:26:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 14:55:31 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

> [...]
    > musiałbyś mieć jakiś straszny bałagan kablowy w ścianach i bóg wie co w
    > okolicy aby położona skrętka 5e nie ruszyła ze względu na zakłócenia.

    Z czystej ciekawości - jaki wpływ na parametry transmisji może mieć sposób
    prowadzenia kabla? Mam na myśli, zagięcia, wygięcia, mocne załamania (u mnie
    skrętka pęta się dość luźno, inna sprawa, że kable mam puszczone dosyć luźno
    i bez żadnych rynienek - nie będę w wynajmowanym mieszkaniu rył komuś ścian
    ;D) i nie są przesadnie długie (do 4 metrów). Gigabit poszedł od strzału i
    ani myśli przestać.

    [ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co ]
    [ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem. (demotywatory.pl) ]

  • 38. Data: 2010-12-01 02:02:20
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 30-11-2010 o 20:26:53 Przemysław Ryk <p...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > zaczniesz
    > robić, to daj znać, gdzie to można oglądać - podskoczę z chipsami i

    Jako, że załączniki nie są mile widziane, zdjęcia nie będzie i przyjdzie
    Ci uwierzyć mi na słowo, że są takie.

    Pozdrawiam
    Kamil

    PS. Przepraszam za oftopa.