    From: Mark <t...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
    Date: Tue, 30 Nov 2010 15:02:32 +0100
    Sender: Mark <>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 20:47:20 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > Fachowiec, któremu to zadanie powierzyłem, odwiedził mnie 2-krotnie, i za
    > każdym razem - przyznaję to ze szczerym uznaniem - nie szczędził wysiłków,
    > aby znaleźć przyczynę niemozności uzyskania gigabitowego połączenia.
    > Zamontował (i zmarnował) niezliczoną liczbę wtyków RJ-45;

    Pytanie tylko - po co?

    > sprawdzał wielokrotnie kabel specjalistycznym miernikiem -

    Przypuszczam, ze watpie:) Smiem nawet twierdzić że to był jakiś prościutki
    tester kabli za 100-200 zl, ale nawet ciut "lepsiejszy" za 1000 nie powie mu
    gdzie jest blad, a jedynie sprawdzi czy kable sa polaczone prawidlowo, zrobi
    mape poleczen, ew. wskaze jak daleko do rozlaczenia czy co. Do tego służą te
    testery. Bo "specjalistyczny miernik" dalby mu dosc jasna odpowiedz co jest
    nie tak, bez zarabiania koljnych wtyczek.
    Moze kabel jest gdzies przygiety, załamany w scianie za mocno, moze tuz obok
    idą kable elektryczne (to zapewne nieekranowana skrętka?) czy cos -
    wystarczajaco by nie trzymal parametrow na 1Gbit

    i nic, nadal tylko 100
    > Mbps... Zmontował nawet podobnej długości swój własny kabel (również Cat5e,
    > ale z drutami - mój ma linki) - i ten także nie "zagadał" !

    Szczerze mówiąc, to nie rozumiem takiego odejscia - po pierwsze, ładować
    kabel w sciane nawet bez peszla i użyć do tego linki zakończonej wtyczkami
    zamiast, jak Bóg przykazał, walnąć se gniazdka:)
    Estetycznie zapewnie ladniej wygląda instalacja podtynkowa (ale w peszlu, na
    litość, już inni tłumaczyli), użytkowo - lepsze są korytka.

    --
    Mark