  • 1. Data: 2010-11-25 22:47:40
    Temat: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Lata temu, podczas wykonczanai domu, polozylem pod tynkiem zwykla skretke do
    Ethernetu. Teraz chcialbym ja wykorzystac, ale dziala tylko na 100 Mbps.
    Wiem, ze 1000 Mbps wymaga specjalnej skretki jako minimum (standard Gigabit
    Ethernet je definiuje), ale czy jest w ogole mozliwe poprawienie czegos bez
    wymiany kabla?

  • 2. Data: 2010-11-25 22:58:06
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 23:47, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    > na 100 Mbps. Wiem, ze 1000 Mbps wymaga specjalnej skretki jako minimum
    > (standard Gigabit Ethernet je definiuje), ale czy jest w ogole mozliwe

    Tak poprawne zarobienie wtyczek tez wedlug standardu.

  • 3. Data: 2010-11-25 23:23:14
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message

    > Tak poprawne zarobienie wtyczek tez wedlug standardu.

    Pocieszyles mnie - ale czy aby na pewno nie trzeba zmienic samego kabla na
    jakis specjalny (sa klasy: CAT-5 do CAT-7)?

  • 4. Data: 2010-11-26 08:38:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Tak poprawne zarobienie wtyczek tez wedlug standardu.

    przez kogos, kto sie na tym zna ;)

  • 5. Data: 2010-11-26 08:43:10
    Od: Robson <r...@...pl>

    > na jakis specjalny (sa klasy: CAT-5 do CAT-7)?

    To co ty masz polozone - cat3?? Czy kabel do alarmow? Wymaganiem dla
    1000-BaseT jest kabel cat5e. Z doswiadczenia wiem, ze wiele kabli cat5
    mialo parametry przewyzszajace norme, wystarczylo od nowa rozszyc panel
    i gniazda z minimalnymi rozplotami kabla i gigaethernet hulal az milo.

  • 6. Data: 2010-11-26 09:13:07
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 09:38:38 +0100, Robson napisał(a):

    > przez kogos, kto sie na tym zna ;)

    A jakieś szczegóły? Bo u mnie np bezpośrednie połączenie kablem 5e,
    komputera z routerem daje 1gb/s, natomiast przez gniazdka w ścianie, które
    są też 5e, daje już tylko 100mb/s. Kwestia jakości gniazdek?

    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-11-26 09:23:54
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:icnrv1$g29$1@news.onet.pl...

> [...]
    > mialo parametry przewyzszajace norme, wystarczylo od nowa rozszyc panel i
    > gniazda z minimalnymi rozplotami kabla i gigaethernet hulal az milo.

    Przyjrzałem sie kablowi - jest Cat5 Enhanced, czyli powinno byc OK?
    Piotr

  • 8. Data: 2010-11-26 09:42:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-25, o godz. 23:47:40
    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > minimum (standard Gigabit Ethernet je definiuje), ale czy jest w
    > ogole mozliwe poprawienie czegos bez wymiany kabla?

    A czy masz zarobione właściwie wtyczki? W specyfikacji ZTCP dla Gigabit
    Ethernetu jest minimum cat 5 ael wiele zalezy od jakości kabla, gniazd,
    wtyków i staranności zarobienia połączeń. Teoretycznie cat 5 na 100
    metrów powinno działać.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-11-26 10:20:13
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Przyjrzałem sie kablowi - jest Cat5 Enhanced, czyli powinno byc OK?

    Tak.

  • 10. Data: 2010-11-26 10:22:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A jakieś szczegóły? Bo u mnie np bezpośrednie połączenie kablem 5e,
    > komputera z routerem daje 1gb/s, natomiast przez gniazdka w ścianie, które
    > są też 5e, daje już tylko 100mb/s. Kwestia jakości gniazdek?

    Nie mam szklanej kuli.
    1.Sprawdzic czy sa POPRAWNIE zarobione gniazdka - nie tylko kolejnosci
    przewodow, ale rozniez maksymalne rozploty par.
    2. sprawdzic patchcordy.
    3. Zmierzyc DOBRYM miernikiem przewod i patchordy.