  • 1. Data: 2010-11-25 20:03:27
    Temat: Diagnostyka dysku samsung
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Witam
    Mam dysk HDD Samsung Sata 2 HD642JJ, który chyba zaczyna się sypać.
    Co jakiś czas dostaje BSODy 0x000000F4 i 0x0000007A. Ten pierwszy sugeruje
    problem z dyskiem.
    W celu diagnostyki ściągnąłem ze strony samsunga dedykowany program
    diagnostyczny producenta.
    Wypalilłrm go na CD-RW (ma to znaczenie?) i bootuje z niego podczas
    ponownego uruchomienia komputera.
    Program ładuje swoje składniki ale po chwili dostaję komunikat : "Cannot
    read CD-ROM drive". Domyślnie też wita mnie znak zachęty C:\.
    Jednak muszę zmienić na wirtualną literę napędu A:\ (w kompie nie ma
    fizycznego FDD), bo z C:\ niczego nie ładuje.
    Po wylistowaniu zawartości płyty poleceniem "Dir" dostaję listę narzędzi na
    której jest m.in. program o nazwie: SHCDX33E.COM.
    Wygląda to na właściwy program diagnostyczny, lecz niestety nie wiem jakich
    opcji użyć by sprawdzić dysk.

    Czy ktoś z Was używał tego narzędzia? Z jakimi opcjami go uruchomić?

    Pozdrawiam
    Paweł

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5648 (20101125) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2010-11-25 20:35:38
    Temat: Re: Diagnostyka dysku samsung
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Paweł" napisał:

> [...]
    > na której jest m.in. program o nazwie: SHCDX33E.COM.
    > Wygląda to na właściwy program diagnostyczny, lecz niestety nie wiem

    Podejrzyj autoexec.bat, prawdopodobnie jest stamtąd wywoływany razem z
    parametrami.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-11-25 21:14:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 21:03:27 +0100, Paweł napisał(a):

    > Witam
    > Mam dysk HDD Samsung Sata 2 HD642JJ, który chyba zaczyna się sypać.
    > Co jakiś czas dostaje BSODy 0x000000F4 i 0x0000007A. Ten pierwszy sugeruje
    > problem z dyskiem.
    (ciach...)
    > Czy ktoś z Was używał tego narzędzia? Z jakimi opcjami go uruchomić?

    Sprawdź na początek kabel transmisyjny, a potem grzeb softem.

    [ Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone ]
    [ możliwości regeneracyjne. (znalezione w necie) ]

  • 4. Data: 2010-11-25 21:54:59
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    > Sprawdź na początek kabel transmisyjny, a potem grzeb softem.

    Sprawdzalem, zmienialem, przepinałem kabel sygnałowy i zasilania, nawet
    napięcia 12V są w normie.
    Już chyba tylko dysk został do zweryfikowania.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5649 (20101125) __________

    http://www.eset.com

  • 5. Data: 2010-11-25 22:44:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 22:54:59 +0100, Paweł napisał(a):

    > Sprawdzalem, zmienialem, przepinałem kabel sygnałowy i zasilania, nawet
    > napięcia 12V są w normie.
    > Już chyba tylko dysk został do zweryfikowania.

    Nie przepinaj, tylko użyj innego kabla - szczególnie do transmisji danych.

    Odnośnie samego postowania na grupy - możesz wyłączyć w cholerę dodawanie
    przez NODa tego podpisu?

    [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ]
    [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ]

  • 6. Data: 2010-11-26 16:13:06
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    > Nie przepinaj, tylko użyj innego kabla - szczególnie do transmisji danych.
    >
    > Odnośnie samego postowania na grupy - możesz wyłączyć w cholerę dodawanie
    > przez NODa tego podpisu?

    Ok, wyraziłem się nie precyzyjnie - przepinając miałem na mysli zmianę portu
    SATA z wykorzystaniem obecnego kabla, jak i wymianę na nowy.
    Zmieniłem też kabel zasilający z zasilacza Chieftec 700 W.
    W weekend zrobie jeszcze memtest RAMu - może jeszcze tu jest winowajca
    (chociaz firma Mushkin to raczej dobra jest i działa to z płytą Asus P5Q-E),
    no ale test nie zaszkodzi.

    P.S.
    Powiadomienie NODa wyłączone :-)
    Notabene to efekt jednego z ostatnich BSODów 0x000000F4. BIOS (v. 806)
    ustawił mi się w domyślne ustawienia, tak samo jak kilka programów spod
    Windy (VISTA Ult. x64 SP2) w tym wspomniany AV.

  • 7. Data: 2010-12-30 14:56:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.11.2010 21:03, Paweł pisze:
    > Co jakiś czas dostaje BSODy 0x000000F4 i 0x0000007A. Ten pierwszy sugeruje problem
    z dyskiem.

    Sugeruje, ale nie musi oznaczać.

    Raczej zrób ogólny test komputera (MemTest, Prime95) i
    sprawdź, czy nie masz zainstalowanego oprogramowania, które
    może przeszkadzać w komunikacji z dyskiem (antywirusy, nie-
    Microsoftowe programy obsługi sterowników dysku i tym podobne).

    Poza tym oczywiście wymień kable sygnałowe dysków i sprawdź
    kable zasilające (luźna wtyczka też może powodować takie
    problemy).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./