  • 81. Data: 2014-05-07 19:21:13
    Temat: Re: mamy autostrady
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 07.05.2014 18:22, jerzu wrote:

    > Podano Ci przykłady z innych państw, a Ty dalej swoje. Zbuduj sobie
    > stację w szafie i przestań truć.

    Dziwny jestes.

    Nad wygode przedkladasz niewygode.

    No ale to twoja broszka. Wolisz nie miec mozliwosci zatankowania niz
    miec taka mozliwosc.

    Do tego powstaje cala filozofia, ze planuje sie z map i tankuje przed
    wyjazdem. Ze na stacjach jednych taniej a na drugich gorzej.

    A moze ktos inaczej niz ty woli wygodnie? Woli zaplacic wiecej niz bujac
    sie po zjazdach w poszukiwaniu stacji, czy pamietac o zatankowaniu przed
    wjazdem na dluzsza trase gdzie nie ma stacji.

    Przyklady z innych panstw? No co one znacza? Ze miliony much nie moga
    sie mylic i gowno jest smaczne i pozywne?

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 82. Data: 2014-05-07 20:20:00
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 05 maj 2014 19:29, Malpy i Delfiny pisze:
    > mamy autostrady
    >
    > i mozna jechac nawet 200 km bez mozliwosci
    > tankowania lub postoju na parkingu.
    >
    > pal licho - mocz mozna wysikac do sloika
    > lub butelki podczas jazdy taka autostrada.

    A1 na odcinku od Torunia do Strykowa nie jest autostradą w świetle
    prawa. Dlatego nie ma tam opłat. Na razie. Jak będą MOP-y i stacje, to
    będą opłaty. I będzie to autostrada.

    Lepsze to niż trzymanie zamkniętej drogi aż wybudują całą infrę
    towarzyszącą.

    --
    .B:artek.

  • 83. Data: 2014-05-07 22:20:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl>

    > Poza tym nie słyszałem, że Państwo ma obowiązek zmusić kogokolwiek do
    > otwarcia stacji paliw bo jeden-z-drugim po przejechaniu 50 kilometrów na
    > rezerwie wjechali na autostradę i nagle stanęli w szczerym polu.

    Dzwonisz na 112 i po problemie

  • 84. Data: 2014-05-07 23:11:17
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-07 20:20, .B:artek. pisze:

    > A1 na odcinku od Torunia do Strykowa nie jest autostradą w świetle
    > prawa.

    Nieprawda.
    Jest autostradą, nie spełniającą wymogów dla autostrad PŁATNYCH.
    Dlatego jest autostradą bezpłatną ;)

    Sławek

  • 85. Data: 2014-05-07 23:25:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2014, J.F wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > A czemu nie ? Wystarczy ze autostrada jest w budowie.

    Bo "czynniki" są różne.
    Postaw się w roli inwestora.
    I za punkt wyjściowy do dalszych rozważań przyjmij, że parę lat temu
    wpadłeś na pomysł zainwestować w cokolwiek, co miało stać przy
    którejś z tych "autostrad na euro", których dziś kawałkami brakuje.
    Albo znasz kogoś, kto wpadł (bardziej prawdopodobne, skoro nie
    zbankrutowałeś ;))
    Przecież to była WYJĄTKOWO PEWNA wersja (że z przyczyn wizerunkowych
    "rząd ułatwi", aby tylko powstała w terminie).
    Rzucisz się w tłumie na wersję "tu za 4 lata będzie autostrada, dziś
    nie da się wjechać, ale droga techniczna będzie za rok, stawiajcie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 86. Data: 2014-05-08 07:51:02
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 07 maj 2014 23:11, Slavekk pisze:

    > Nieprawda.
    > Jest autostradą, nie spełniającą wymogów dla autostrad PŁATNYCH.
    > Dlatego jest autostradą bezpłatną ;)

    Jeżeli zarzucasz mi pisanie nieprawdy, to sam lepiej sprawdź czy Twoja
    wersja jest zgoda z rzeczywistością.

    Ustawa o drogach publicznych
    art 4, pkt 11 ("słowniczek")

    11) autostrada - drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
    samochodowych:
    a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
    jezdnie,
    b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
    ją drogami transportu lądowego i wodnego,
    c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;

    Zgodnie z pkt c), jak nie ma MOP-ów, to nie ma autostrady - również
    bezpłatnej. Niezależnie od tej tej definicji brak MOP-ów jest też
    niezgody z rozporządzeniem o wyposażeniu autostrad płatnych.

    --
    .B:artek.

  • 87. Data: 2014-05-08 08:40:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-05-08 07:51, *.B:artek.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    [...]
> [...]
    > bezpłatnej. Niezależnie od tej tej definicji brak MOP-ów jest też
    > niezgody z rozporządzeniem o wyposażeniu autostrad płatnych.

    Napisz protest do ministra, bo oznaczył ją bezprawnie znakiem D-9

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 88. Data: 2014-05-08 09:14:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 May 2014 23:25:55 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Rzucisz się w tłumie na wersję "tu za 4 lata będzie autostrada, dziś
    > nie da się wjechać, ale droga techniczna będzie za rok, stawiajcie"?

    Nie, to ma byc jak teraz przetarg na MOP przewidziany planem
    autostrady. Dlaczego nie ma byc zrobiony razem z jezdniami ?
    No dobra, przetarg wygram austrady nie zbuduja :-)

    J.

  • 89. Data: 2014-05-08 09:44:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2014, J.F. wrote:

    > Nie, to ma byc jak teraz przetarg na MOP przewidziany planem
    > autostrady. Dlaczego nie ma byc zrobiony razem z jezdniami ?
    > No dobra, przetarg wygram austrady nie zbuduja :-)

    Ototo :)
    Zostaniesz z obowiązkiem oddania MOPa pół roku po zakończeniu
    "prac podstawowych" czyli położenia nawierzchni, nie mając
    pojęcia czy nastąpi to w 2015 czy 2020.

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2014-05-08 10:16:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2014, Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2014-05-08 07:51, *.B:artek.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > [...]
    > Napisz protest do ministra, bo oznaczył ją bezprawnie znakiem D-9

    No i wpadłeś ;)
    (na "zasadach prawnych" decydujących o interpretacji).
    Minister jest usprawiedliwiony, oznaczył "prawnie".
    W archiwach grup ten problem jest chyba najczęściej poruszony przy
    okazji pojęcia "działalności gospodarczej", ma ono co najmniej
    siedem ustawowych definicji.
    Tak, RÓŻNYCH.
    W ten deseń coś może być "DG w rozumieniu VAT" a nie być "DG
    w rozumieniu ZUS", jak i dokładnie odwrotnie.
    Tak, IMO jest to schizofrenia, z definicji, ale cóż począć.

    I teraz cytat z ustawy o drogach publicznych:
    +++
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    ---

    Rozporządzenie o znakach zaś wydane jest na podstawie ustawy Prawo
    o Ruchu Drogowym, równorzędnym do ww. ustawy, w której jest
    następujący cytat:

    +++
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    ---

    Minister "od znaków" jest związany dyspozycją z PoRD, a nie dyspozycją
    z UoDP, definicję "autostrady w rozumieniu PoRD" każdy może sobie
    sprawdzić np. tu:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/kodeksD
    rogowyZPrzypisami.html

    Jednocześnie nie jest mi znana ustawa, która zawierałaby "definicję
    ogólną", obowiązującą zawsze, kiedy nie obowiązuje definicja szczegółowa
    (są ustawy z takimi definicjami, z Kodeksem Cywilnym na czele).
    Jeśli się mylę, to proszę przytoczyć (ustawę z definicją "autostrady"
    bez przywołania zastrzeżenia "w rozumieniu ustawy" lub równoważnego),
    odszczekam poniższe :D

    WNIOSKI:
    - tekst "A1 na odcinku od Torunia do Strykowa nie jest
    " autostradą w świetle prawa" jest nieprawdziwy.
    Nie jest autostradą w rozumieniu jednej z ustaw.
    Jest autostradą w rozumieniu innych ustaw, również "w świetle prawa".
    Rzekłbym, "syndrom trawniczka" ;)
    - tekst polemiki "Jest autostradą, nie spełniającą wymogów dla autostrad
    PŁATNYCH" jest prawdziwy, niezależnie od faktu, że kryterium podziału
    nie pokrywa się z warunkiem podważenia tezy, jako że pierwotne
    kryterium, przyjmujące istnienie "prawnej definicji" autostrady
    skutkującej wykluczeniem innych przypadków do kategorii "bezprawnych"
    jest nieprawdziwe przy istnieniu więcej niż jednej "prawnej"
    definicji; jak kto woli: na tekst "rak jest rybą" pada odpowiedź
    "przecież to nie jest śledź", niewątpliwie prawdziwa :), acz
    nie stanowiąca dowodu (dorsz też nie jest śledziem, co nie
    dowodzi że nie jest rybą); wybór raka nie jest przypadkowy :>
    (ze względu na wiadomą regulację prawną)
    - ministra trzeba oczyścić z zarzutu bezprawnego stawiania znaku D-9

    :)

    pzdr, Gotfryd