    Newsgroups: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    Date: Thu, 8 May 2014 10:16:57 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: mamy autostrady

    On Thu, 8 May 2014, Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2014-05-08 07:51, *.B:artek.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > [...]
    > Napisz protest do ministra, bo oznaczył ją bezprawnie znakiem D-9

    No i wpadłeś ;)
    (na "zasadach prawnych" decydujących o interpretacji).
    Minister jest usprawiedliwiony, oznaczył "prawnie".
    W archiwach grup ten problem jest chyba najczęściej poruszony przy
    okazji pojęcia "działalności gospodarczej", ma ono co najmniej
    siedem ustawowych definicji.
    Tak, RÓŻNYCH.
    W ten deseń coś może być "DG w rozumieniu VAT" a nie być "DG
    w rozumieniu ZUS", jak i dokładnie odwrotnie.
    Tak, IMO jest to schizofrenia, z definicji, ale cóż począć.

    I teraz cytat z ustawy o drogach publicznych:
    +++
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    ---

    Rozporządzenie o znakach zaś wydane jest na podstawie ustawy Prawo
    o Ruchu Drogowym, równorzędnym do ww. ustawy, w której jest
    następujący cytat:

    +++
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    ---

    Minister "od znaków" jest związany dyspozycją z PoRD, a nie dyspozycją
    z UoDP, definicję "autostrady w rozumieniu PoRD" każdy może sobie
    sprawdzić np. tu:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/kodeksD
    rogowyZPrzypisami.html

    Jednocześnie nie jest mi znana ustawa, która zawierałaby "definicję
    ogólną", obowiązującą zawsze, kiedy nie obowiązuje definicja szczegółowa
    (są ustawy z takimi definicjami, z Kodeksem Cywilnym na czele).
    Jeśli się mylę, to proszę przytoczyć (ustawę z definicją "autostrady"
    bez przywołania zastrzeżenia "w rozumieniu ustawy" lub równoważnego),
    odszczekam poniższe :D

    WNIOSKI:
    - tekst "A1 na odcinku od Torunia do Strykowa nie jest
    " autostradą w świetle prawa" jest nieprawdziwy.
    Nie jest autostradą w rozumieniu jednej z ustaw.
    Jest autostradą w rozumieniu innych ustaw, również "w świetle prawa".
    Rzekłbym, "syndrom trawniczka" ;)
    - tekst polemiki "Jest autostradą, nie spełniającą wymogów dla autostrad
    PŁATNYCH" jest prawdziwy, niezależnie od faktu, że kryterium podziału
    nie pokrywa się z warunkiem podważenia tezy, jako że pierwotne
    kryterium, przyjmujące istnienie "prawnej definicji" autostrady
    skutkującej wykluczeniem innych przypadków do kategorii "bezprawnych"
    jest nieprawdziwe przy istnieniu więcej niż jednej "prawnej"
    definicji; jak kto woli: na tekst "rak jest rybą" pada odpowiedź
    "przecież to nie jest śledź", niewątpliwie prawdziwa :), acz
    nie stanowiąca dowodu (dorsz też nie jest śledziem, co nie
    dowodzi że nie jest rybą); wybór raka nie jest przypadkowy :>
    (ze względu na wiadomą regulację prawną)
    - ministra trzeba oczyścić z zarzutu bezprawnego stawiania znaku D-9

    :)

    pzdr, Gotfryd