  • 101. Data: 2014-05-09 14:51:48
    Temat: Re: mamy autostrady
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2014, .B:artek. wrote:

    > Czyli jest autostradą w kontekście zasadności oznakowania. Bo w PoRD
    > definicja autostrady jest bardzo liberalna - za autostrady mogłoby być
    > uznanych 3/4 ekspresówek.

    Być może :)
    (ale stosownych znaków tam nie ma, prawda?)

    > Wedle pozostałych definicji autostradą NIE JEST - i dlatego nie ma tam na
    > razie poboru opłat.

    Owszem, bo w rozumieniu ustawy "od płacenia" to nie jest autostrada.
    Ale jakby się nie napinać, nie jest spełniony warunek "wszystkich
    kryteriów" - skoro domagasz się, aby uznać warunek "wszystkich
    kryteriów", dlaczego nie akceptujesz, iż działa to również dla
    przypadku przeciwnego, czyli określenia "to nie jest autostrada"?
    Tak samo trzeba zaakceptować, że to nie jest autostrada dopiero
    wtedy, jak mam zupełny zestaw wykluczający (warunki zapewniające
    wykluczenie z wszystkich definicji).

    > Bo byłby nieuzasadniony. Nieważne, że spełnia wymogi
    > autostrady wedle PoRD.

    Ważne.
    Bo to taka sama ustawa jak inne i tylko Konstytucja *lub* ratyfikowana
    umowa międzynarodowa mogą ją "przebić".
    Ba, w przypadku użycia tego określenia w akcie, który nie jest
    powiązany bezpośrednio lub pośrednio z żadną tych ustaw, w przypadku
    kiedy rozbieżność definicji się ujawni, jest wysoce prawdopodobne
    że za "jedynie słuszną" zostanie uznane znaczenie językowe,
    i to nie potoczne, a zgodne z ustawą o języku :>
    Znaczy idące w tę stronę:
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/autostrada

    > Ale autostradą nie jest.

    No a Ty swoje.
    Na jakiej zasadzie twierdzisz, ze jedna ustawa jest ważniejsza od
    drugiej? Mamy typowy przypadek schizofrenii z kotem Schroedingera
    w jednym - czy to jest autostrada dopiero się okaże, na razie
    jednocześnie jest i nie jest.
    Zależnie od punktu siedzenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2014-05-09 18:36:28
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 07 May 2014 19:21:13 +0200, Malpy i Delfiny napisał(a):

    > Ze na stacjach jednych taniej a na drugich gorzej.

    Jeśli gorzej i drożej, to o czym tu dyskutować? :>

    > czy pamietac o zatankowaniu przed wjazdem na dluzsza trase gdzie nie
    > ma stacji.

    No tak. Pamiętanie o zatankowaniu przed wyjazdem w dłuższą trasę może
    rzeczywiście przerastać... jeszcze nie wiem co, ale coś na pewno.

  • 103. Data: 2014-05-09 18:48:34
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 09.05.2014 18:36, mlodz wrote:

    > Jeśli gorzej i drożej, to o czym tu dyskutować? :>

    LOL ale fajna litrówka ;)

    > No tak. Pamiętanie o zatankowaniu przed wyjazdem w dłuższą trasę może
    > rzeczywiście przerastać... jeszcze nie wiem co, ale coś na pewno.

    Jesli trasa dluga, to kiedys trzeba znow zatankowac na trasie.

    Jedziesz, oho, trza bedzie zatankowac a tu wtem 200km bez stancji :D

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 104. Data: 2014-05-10 09:16:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-05-06 16:31, J.F wrote:

    > Oczywiscie trzeba miec dobra nawigacje, bo watpie aby naszym drogowcom
    > przeszlo przez biurko jakies oznakowanie ze tu blisko stacja jest..

    Akurat pod Sycowem ostatnio szukałem. Nawigacja pomaga dopiero po
    zjeżdzie na ślepo z Ski, bo przecież na ekspresówce nie będziesz klepał
    w ekran. Tabliczka jak na A2 rzeczywiście sporo by pomogła.

    Shrek.

  • 105. Data: 2014-05-10 09:30:35
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-08 07:51, .B:artek. pisze:

> [...]
    > samochodowych:
    > a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
    > jezdnie,
    > b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
    > ją drogami transportu lądowego i wodnego,
    > c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    > przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;
    >
    > Zgodnie z pkt c), jak nie ma MOP-ów, to nie ma autostrady - również
    > bezpłatnej. Niezależnie od tej tej definicji brak MOP-ów jest też
    > niezgody z rozporządzeniem o wyposażeniu autostrad płatnych.

    Ale jest MOP.
    Kto ci powiedział, ze ten MOP 100km wcześniej nie jest MOPem?
    Musisz go mieć na tym właśnie 15km odcinku? Wskaż podstawę.
    Przecież teraz nie otwiera się całych zamkniętych, wydzielonych
    autostrad tylko ich fragmenty.
    A punkt c wskazuje na jedną ważną cechę - jeśli już MOP jest to ma być
    wydzielony dla użyszkodnków autostrady. Wyłącznie.

    Sławek

  • 106. Data: 2014-05-10 10:31:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-05-06 17:10, Malpy i Delfiny wrote:

    > A ile statystycznie przecietny samochod statystycznego Polaka moze
    > przejechac na rezerwie? podzielic 90km przez to co wyjdzie i tyle stacji ;)

    Mój ponad 100. Wynika, że niepotrzebna;) Zresztą zanim się rezerwa
    zaświeci, po przecież wskaźnik widać:P

    Shrek.

  • 107. Data: 2014-05-10 10:59:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 09:16:50 +0200, Shrek napisał(a):
    > Akurat pod Sycowem ostatnio szukałem. Nawigacja pomaga dopiero po
    > zjeżdzie na ślepo z Ski, bo przecież na ekspresówce nie będziesz klepał
    > w ekran.

    Dlaczego nie ? 100m za ciezarowka, 85 i klepiemy.
    A jest jeszcze pas awaryjny.

    >Tabliczka jak na A2 rzeczywiście sporo by pomogła.

    No wlasnie - one tam powinny byc od poczatku w projekcie oznakowania.

    J.

  • 108. Data: 2014-05-10 11:52:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-05-10 10:59, J.F. wrote:

    > Dlaczego nie ? 100m za ciezarowka, 85 i klepiemy.

    No jakoś nie - jak dla mnie odrywanie wzroku od drogi na dłużej niż
    sekundę, zwłaszcza na ekspresówce czy autostradzie nie jest rozsądnym
    pomysłem.

    > A jest jeszcze pas awaryjny.

    Pas awaryjny nie służy do zatrzymywania się w celu klepania w navi,
    gadania przez komórkę, czy zjedzenia kanapk, a nawet odlania się. Od
    tego są MOPy, a nawet jak ich nie ma, to trudno - zjeżdzamy z Ski. Pas
    awaryjny jak sama nazwa wskazuje jest wykorzystywany w sytuacjach
    awaryjnych. A i wtedy należy wyciągnąć i rozstawić trójkąt.

    > No wlasnie - one tam powinny byc od poczatku w projekcie oznakowania.

    Otóż to - proste, banalne rozwiązanie - na Sce znak staja benzynowa X km
    ze strzałką czy w lewo czy w prawo zjechać, po zjeździe z Ski, znak z
    mapką jak dla objazdu jak na stację dojechać. Proste, skuteczne, tanie,
    bezpieczne...

    Shrek

  • 109. Data: 2014-05-10 12:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 11:52:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > No jakoś nie - jak dla mnie odrywanie wzroku od drogi na dłużej niż
    > sekundę, zwłaszcza na ekspresówce czy autostradzie nie jest rozsądnym
    > pomysłem.

    No ale wyszukac stacje w navi daje sie nawet spogladajac na droge co
    sekunde :-)
    No dobra, z trudem, trzeba uwazac, a lepiej sie zatrzymac.

    > Pas awaryjny nie służy do zatrzymywania się w celu klepania w navi,
    > gadania przez komórkę, czy zjedzenia kanapk, a nawet odlania się. Od
    > tego są MOPy, a nawet jak ich nie ma, to trudno - zjeżdzamy z Ski.

    Ale jak nie zatrzymasz, nie wklepiesz w navi, to wkrotce sie
    zatrzymasz na dluzej z powodu prawdziwej awarii :-)

    > awaryjny jak sama nazwa wskazuje jest wykorzystywany w sytuacjach
    > awaryjnych. A i wtedy należy wyciągnąć i rozstawić trójkąt.

    Lampka sie pali, wiec sytuacja jest awaryjna :-)

> [...]
    > ze strzałką czy w lewo czy w prawo zjechać, po zjeździe z Ski, znak z
    > mapką jak dla objazdu jak na stację dojechać. Proste, skuteczne, tanie,

    Ale nie u nas, najpierw widac musi sie pare tysiecy skarg uzbierac ...

    J.