  • Data: 2014-05-09 14:51:48
    Temat: Re: mamy autostrady
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 May 2014, .B:artek. wrote:

    > Czyli jest autostradą w kontekście zasadności oznakowania. Bo w PoRD
    > definicja autostrady jest bardzo liberalna - za autostrady mogłoby być
    > uznanych 3/4 ekspresówek.

    Być może :)
    (ale stosownych znaków tam nie ma, prawda?)

    > Wedle pozostałych definicji autostradą NIE JEST - i dlatego nie ma tam na
    > razie poboru opłat.

    Owszem, bo w rozumieniu ustawy "od płacenia" to nie jest autostrada.
    Ale jakby się nie napinać, nie jest spełniony warunek "wszystkich
    kryteriów" - skoro domagasz się, aby uznać warunek "wszystkich
    kryteriów", dlaczego nie akceptujesz, iż działa to również dla
    przypadku przeciwnego, czyli określenia "to nie jest autostrada"?
    Tak samo trzeba zaakceptować, że to nie jest autostrada dopiero
    wtedy, jak mam zupełny zestaw wykluczający (warunki zapewniające
    wykluczenie z wszystkich definicji).

    > Bo byłby nieuzasadniony. Nieważne, że spełnia wymogi
    > autostrady wedle PoRD.

    Ważne.
    Bo to taka sama ustawa jak inne i tylko Konstytucja *lub* ratyfikowana
    umowa międzynarodowa mogą ją "przebić".
    Ba, w przypadku użycia tego określenia w akcie, który nie jest
    powiązany bezpośrednio lub pośrednio z żadną tych ustaw, w przypadku
    kiedy rozbieżność definicji się ujawni, jest wysoce prawdopodobne
    że za "jedynie słuszną" zostanie uznane znaczenie językowe,
    i to nie potoczne, a zgodne z ustawą o języku :>
    Znaczy idące w tę stronę:
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/autostrada

    > Ale autostradą nie jest.

    No a Ty swoje.
    Na jakiej zasadzie twierdzisz, ze jedna ustawa jest ważniejsza od
    drugiej? Mamy typowy przypadek schizofrenii z kotem Schroedingera
    w jednym - czy to jest autostrada dopiero się okaże, na razie
    jednocześnie jest i nie jest.
    Zależnie od punktu siedzenia :)

    pzdr, Gotfryd