    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: magnetyzer- odgrzewane kotlety?
    Date: Tue, 19 Oct 2010 09:44:56 +0200

    W dniu 2010-10-18 23:50, Igor Michalik pisze:

    > Interesuje mnie obiektywny test wykonany przez instytucję niezwiązaną z
    > producentem magnesików.. Ale skoro nikt takiego nie potrafi przedstawić, to
    > ja się pytam.. na jakiej podstawie wszystkie poprzednie wypowiedzi/?
    > Nie zrozumcie mnie źle.. sam nabijałem się z magnesików.. ale wygląda na to,
    > że cięzko przedstawić dowody na działanie, ani na niedziałanie:)))
    > I potwierdzają to Wasze WSZYSTKIE poprzednie wypowiedzi...

    Problem polega na tym, że jest mnóstwo rzeczy, które można by tak "badać".
    Na przykład wpływ koloru tapicerki na spalanie. Albo związek skłonności
    kierowcy do dłubania w prawym uchu z awaryjnością sondy lambda. I tak dalej.

    Niestety siły poważnych jednostek badawczych są skierowane raczej na te zjawiska,
    w których występuje cień racjonalnego uzasadnienia - czyli widzą szansę sukcesu.
    Bo naukowcy chcą maksymalizować uzysk z badań, oraz nie chcą się ośmieszać.
    Ewentualnie, mogą robić na badania za które ktoś dobrze zapłaci. Ale bardzo wątpię
    aby jakikolwiek producent magnetyzerów do paliwa zlecił takie naprawdę poważne
    badania poważnej instytucji naukowej. Z oczywistych przyczyn.