-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabi188.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ma dowalić mróz
Date: Fri, 12 Jan 2024 18:20:36 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ep28f8biyzh.jk7zz9sd4dyh$.dlg@40tude.net>
References: <X...@1...0.0.1>
<unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
<unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
<8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
<unljk6$2drae$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<o...@l...harvard.local> <unrag4$3s010$1@news.icm.edu.pl>
<o...@l...harvard.local> <unrbng$3s2at$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: aabi188.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabi188.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.34.188";
logging-data="2849"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:gATBoHg70TDX2JGcI+4Z6ANrj6g=
sha256:PZe4JZK6Cr3douH4KT9TvIjywnexUwTLsBLRkZaansM=
sha1:+97L4kRiN9/z5lflRKNz8433rSM=
sha256:GxhFM8+fub0BcZ/1u5pcD2pmgCoo73ytdkKDdFjcadE=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719034
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 12 Jan 2024 13:35:27 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 12.01.2024 o 13:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W dniu .01.2024 o 13:14 LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą <m...@p...onet.pl> pisze:
>>
>>> W dniu 12.01.2024 o 08:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>
>>>> JeĹźdĹźÄ praktycznie od nowoĹci auta z wbudowanym miernikiem napiÄcia
>>>> na klemach.
>>>> U mnie (Kia Sorento) napiÄcie Ĺadowania ma kilka stanĂłw.
>>>> W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
>>>> Jak siÄ naĹaduje to jest 13.7V a czasami nie ma Ĺadowania - mam 12,6V
>>>> na instalacji bez wzglÄdu na iloĹÄ zaĹÄ czonych odbiornikĂłw.
>>>> Jak nie ma Ĺadowania to wtedy co 2 min pojawiajÄ siÄ na chwilÄ "piki"
>>>> - napiÄcie powoli narasta do 13.7V by za chwilÄ znowu ustawiÄ siÄ na
>>>> 12.6V
>>>
>>> MiaĹ tak od nowoĹci? W moim KIA (starsze) taki objaw byĹ, kiedy
>>> alternator zdychaĹ w sensie spadku do 12.6 chwilowego. Mam juĹź trzeci.
>>> Poprzednie wytrzymywaĹy ok 100tys km. WĹaĹnie mi padĹ i dzisiaj mam
>>> wymianÄ, chyba mi siÄ szczotki skoĹczyĹy ale dokÄ d nie bÄdÄ miaĹ go w
>>> rÄce, to trudno okreĹliÄ. Po drugim razie, nauczyĹem siÄ mieÄ opcjÄ
>>> "rotacyjnÄ " i zawsze mam w kartoniku po regeneracji nastÄpny i czeka :D
>>>
>>
>> Miernik zaĹoĹźyĹem dwa lata po zakupie. PisaĹem nawet tu o tym na grupie.
>> SugerowaĹeĹ mi, Ĺźe miernik badziewny lub nie styka (bo byĹ do
>> zapalniczki) to podĹÄ czyĹem inny bezpoĹrednio na klemy akumulatora i
>> byĹo to samo.
Gniazdo zapalniczki:
-ma swoje opory i bezpiecznik, a moĹźe np telefon rĂłwnolegle Ĺadujesz,
-jest na wspĂłlnym obwodzie z wieloma innymi urzÄ dzeniami, ktĂłre spadki
napiÄc generujÄ w czÄsciach wspĂłlnych.
>> Akumulator fabryczny juĹź zdechĹ rok temu, na nowym jest to samo.
>>
>> Te 12.6V to nie sÄ spadki - to celowo obniĹźone napiÄcie, ktĂłre co dwie
>> minuty jest podbijane do 13.7V.
>> Dzieje siÄ to gdy jest ciepĹo i aku naĹadowany na maksa. Nie trwa to
>> dĹugo, kilkanaĹcie minut. Jedyny sens wg mnie takiego zachowania to
>> "badanie" stanu akumulatora przez komp auta.
>
> Nie wiem jak w Sorento ale u mnie (Carnival) jest regulator w
> alternatorze a nie w ECU. MoĹźliwe, Ĺźe jeĹli masz "regler" w ECU to tak
> robi.
Raczej "regler" jest nadal w/przy alternatorze.
Tylko ECU wysyĹa docelowe napiÄcie :-)
> Od czasu do czasu, podĹÄ czam sobie pod OBD2 (wpiÄte na staĹe z
> ELM) Torque, ktĂłry mi loguje caĹÄ jazdÄ.
Mam wrazenie, ze u mnie ELM dodatkowo drenuje akumulator.
Tzn jak jest poĹÄ czony i wyĹÄ czam silnik, to on sie nie wyĹÄ cza i
pracuje dalej. I tak przez wiele godzin lub dni :-(
DuĹźo nie bierze, ale nawet 30mA, to blisko 1Ah/dobÄ.
> Wtedy widzÄ, Ĺźe coĹ siÄ
> odjaniepawla na wykresach w historii. Torque ma upload do www,
> https://torque-bhp.com/wp-content/uploads/2010/08/ma
p.jpg wiÄc fajna
> zabawka :)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.24 18:23 J.F
- 12.01.24 21:49 PiteR
- 14.01.24 22:23 Dykus
- 14.01.24 22:43 io
- 15.01.24 08:28 Mateusz Bogusz
- 15.01.24 10:07 Tomasz Gorbaczuk
- 15.01.24 13:07 cef
- 16.01.24 11:57 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=