-
Data: 2024-01-15 10:07:30
Temat: Re: ma dowalić mróz
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu .01.2024 o 08:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
> On 12.01.2024 21:49, PiteR wrote:
>> kurczę nie chciałbym mieć tak AI mądrego ładowania.
>> Co poeta miał na myśli? Chyba stałe 14v niczemu nie szkodzi?
>> bo pełny akku nie odbiera.
>
> Świat idzie do przodu, to że obudowa akumulatora taka sama to nie znaczy
> że środek ten sam.
>
> "Proces ładowania powinien być dobrany do trybu pracy akumulatora, tak
> jak i napięcie. W trybie pracy cyklicznej wartość napięcia ładowania
> powinna wynosić ok. 14,4V, dla pracy buforowej ok. 13,7V.".
>
> Czyli po naładowaniu, napięcie powinno być utrzymywane niższe.
Przy AGM są inne progi - przy fazie ładowania stałym napięciem powinno ono
być wyższe niż 14.4V.
U mnie jest to 14.8V - ale wg rożnych producentów aku, napięcie na
akumulatorze może przyjmować nawet 15.6V
Obstawiam, że to obniżenie napięcia u mnie (po włączeniu ksenonów czy
wycieraczek) służy do ochrony osprzętu lub zapewnienia mu stabilnych
warunków pracy.
Dodatkowo start-stop też musi wiedzieć w jakiej kondycji ma akumulator pod
sobą.
Nie czy jest naładowany czy nie, ale ile ma Ah ładunku. Jak akumulator
blisko śmierci (mimo, że odpala auto) to s-s się nie uruchamia. W zimie
s-s może ciągnąć kilkadziesiąt A w trakcie postoju auta na światłach.
Przy słabym aku może się okazać, że gdy się załączy na światłach (cała
elektryka idzie wtedy z aku, a może być odpalone grzanie foteli, lusterek,
szyb, wycieraczki, wszystkie światła, muza na full itp) to po
kilkudziesięciu sekundach zabraknie prądu do rozruchu silnika.
Być może właśnie dlatego występuje u mnie to "badanie aku" i utrzymywanie
przez kilkadziesiąt sekund napięcia 12.6V.
Być może sterownik liczy czas w jakim napięcie z poziomu ładowania spadnie
do tych 12.6V i w jakim czasie później uzupełniany jest ładunek. Gdybam,
ale wg mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie.
TG
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
Najnowsze wątki
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security