eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-15 10:07:30
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu .01.2024 o 08:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > On 12.01.2024 21:49, PiteR wrote:
    >> kurczę nie chciałbym mieć tak AI mądrego ładowania.
    >> Co poeta miał na myśli? Chyba stałe 14v niczemu nie szkodzi?
    >> bo pełny akku nie odbiera.
    >
    > Świat idzie do przodu, to że obudowa akumulatora taka sama to nie znaczy
    > że środek ten sam.
    >
    > "Proces ładowania powinien być dobrany do trybu pracy akumulatora, tak
    > jak i napięcie. W trybie pracy cyklicznej wartość napięcia ładowania
    > powinna wynosić ok. 14,4V, dla pracy buforowej ok. 13,7V.".
    >
    > Czyli po naładowaniu, napięcie powinno być utrzymywane niższe.

    Przy AGM są inne progi - przy fazie ładowania stałym napięciem powinno ono
    być wyższe niż 14.4V.
    U mnie jest to 14.8V - ale wg rożnych producentów aku, napięcie na
    akumulatorze może przyjmować nawet 15.6V

    Obstawiam, że to obniżenie napięcia u mnie (po włączeniu ksenonów czy
    wycieraczek) służy do ochrony osprzętu lub zapewnienia mu stabilnych
    warunków pracy.

    Dodatkowo start-stop też musi wiedzieć w jakiej kondycji ma akumulator pod
    sobą.
    Nie czy jest naładowany czy nie, ale ile ma Ah ładunku. Jak akumulator
    blisko śmierci (mimo, że odpala auto) to s-s się nie uruchamia. W zimie
    s-s może ciągnąć kilkadziesiąt A w trakcie postoju auta na światłach.
    Przy słabym aku może się okazać, że gdy się załączy na światłach (cała
    elektryka idzie wtedy z aku, a może być odpalone grzanie foteli, lusterek,
    szyb, wycieraczki, wszystkie światła, muza na full itp) to po
    kilkudziesięciu sekundach zabraknie prądu do rozruchu silnika.

    Być może właśnie dlatego występuje u mnie to "badanie aku" i utrzymywanie
    przez kilkadziesiąt sekund napięcia 12.6V.
    Być może sterownik liczy czas w jakim napięcie z poziomu ładowania spadnie
    do tych 12.6V i w jakim czasie później uzupełniany jest ładunek. Gdybam,
    ale wg mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.01.24 13:07 cef
  • 16.01.24 11:57 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: