eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-12 13:35:27
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 12.01.2024 o 13:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .01.2024 o 13:14 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:
    >
    >> W dniu 12.01.2024 o 08:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>
    >>> Jeżdżę praktycznie od nowości auta z wbudowanym miernikiem napięcia
    >>> na klemach.
    >>> U mnie (Kia Sorento) napięcie ładowania ma kilka stanów.
    >>> W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
    >>> Jak się naładuje to jest 13.7V a czasami nie ma ładowania - mam 12,6V
    >>> na instalacji bez względu na ilość załączonych odbiorników.
    >>> Jak nie ma ładowania to wtedy co 2 min pojawiają się na chwilę "piki"
    >>> - napięcie powoli narasta do 13.7V by za chwilę znowu ustawić się na
    >>> 12.6V
    >>
    >> Miał tak od nowości? W moim KIA (starsze) taki objaw był, kiedy
    >> alternator zdychał w sensie spadku do 12.6 chwilowego. Mam już trzeci.
    >> Poprzednie wytrzymywały ok 100tys km. Właśnie mi padł i dzisiaj mam
    >> wymianę, chyba mi się szczotki skończyły ale dokąd nie będę miał go w
    >> ręce, to trudno określić. Po drugim razie, nauczyłem się mieć opcję
    >> "rotacyjną" i zawsze mam w kartoniku po regeneracji następny i czeka :D
    >>
    >
    > Miernik założyłem dwa lata po zakupie. Pisałem nawet tu o tym na grupie.
    > Sugerowałeś mi, że miernik badziewny lub nie styka (bo był do
    > zapalniczki) to podłączyłem inny bezpośrednio na klemy akumulatora i
    > było to samo.
    > Akumulator fabryczny już zdechł rok temu, na nowym jest to samo.
    >
    > Te 12.6V to nie są spadki - to celowo obniżone napięcie, które co dwie
    > minuty jest podbijane do 13.7V.
    > Dzieje się to gdy jest ciepło i aku naładowany na maksa. Nie trwa to
    > długo, kilkanaście minut. Jedyny sens wg mnie takiego zachowania to
    > "badanie" stanu akumulatora przez komp auta.

    Nie wiem jak w Sorento ale u mnie (Carnival) jest regulator w
    alternatorze a nie w ECU. Możliwe, że jeśli masz "regler" w ECU to tak
    robi. Od czasu do czasu, podłączam sobie pod OBD2 (wpięte na stałe z
    ELM) Torque, który mi loguje całą jazdę. Wtedy widzę, że coś się
    odjaniepawla na wykresach w historii. Torque ma upload do www,
    https://torque-bhp.com/wp-content/uploads/2010/08/ma
    p.jpg więc fajna
    zabawka :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: