  • 11. Data: 2009-06-09 06:26:17
    Temat: Re: lustrzanka czy hybryda?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Powiedzmy tak wieksze GO dla wiekszej matrycy, nie przesadzajac
    > co ma wieksza matryce ;)

    Dokladnie tak, tylko calkiem odwrotnie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2009-06-09 06:43:58
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 9 czerwiec (wtorek), gdy o godz. 8:04 *u...@g...com* napisał(a):

    > Chodzilo o prownanie tylko GO!

    GO w lustrzance będzie mniejsza, ponieważ na większej matrycy musisz uzyć
    większej ogniskowej, aby uzyskać taki sam kadr.

    --
    Krasnal...

  • 13. Data: 2009-06-09 07:01:04
    Od: u...@g...com

    On 9 Cze, 14:26, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Dokladnie tak, tylko calkiem odwrotnie.
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    No to policzmy dla przykladu:

    obiektyw 100mm, przeslona 4, ostrzenie na 10m
    C40D - 1.51m
    C5D - 2.41m

    Wiem, wiem ze dla C40D powinno byc l=62.5mm, aby uzyskac to samo w
    kadrze, ale wtedy nie sa to te same nastawy obiektywu ;)

  • 14. Data: 2009-06-09 07:15:28
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 8 Jun 2009 23:17:58 -0700 (PDT), u...@g...com wrote:

    > Powiedzmy tak wieksze GO dla wiekszej matrycy, nie przesadzajac co ma
    > wieksza matryce ;)

    Przemysl to moze jeszcze? Ewentualnie sproboj uzasadnic?

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 15. Data: 2009-06-09 07:16:11
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wiem, wiem ze dla C40D powinno byc l=62.5mm,
    > aby uzyskac to samo w kadrze, ale wtedy nie sa to
    > te same nastawy obiektywu ;)

    Aaa... do tego pijesz... Co racja to racja...
    Szkoda tylko, ze nie robia hybryd z obiektywami 100mm

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-06-09 07:24:58
    Od: u...@g...com

    On 9 Cze, 15:15, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > Przemysl to moze jeszcze? Ewentualnie sproboj uzasadnic?

    Patrz powyzej ;)

  • 17. Data: 2009-06-09 07:32:18
    Od: j...@u...at

    On 8 Jun., 23:36, "mzmich88" <U...@p...fm> wrote:
    > Witam. Mam dylemat - czy brac lustro EOS 500D, czy moze wybrac jakas hybryde
    > np. Sony.
    >
    > Czy moglibyscie mi polecic jakis wysoki model hybrydy - chcialbym porownac
    > fotki cos poczytac zanim finalnie zdecyduje./
    >
    > z gory dzieki
    > pozdrawiam
    > m.

    panasonic G1 ( matryca wlk jak w dslr)

    jesli jeszcze znajdziesz lub moze uzywany panasonic FZ 30 albo FZ
    50 ( ew rownolegle modele Leici - oznacze leici teraz nie pamietam
    LX3 ???) .

    Obserwujac zdjecia w skali monitora czy male wydruki do ok 13*18 cm
    roznic do tych z dslr nie zauwazysz - raczej czesciej na korzysc niz
    na niekorzysc hybrydy . Dopiero w skali 100 % zaczna roznice byc
    wyrazniejsze.

    Za to taniej , wygodniej , uniwersalniej , szybciej.

    Praktyczne ograniczenie - to tylko gdybys potrzebiowal zdjecia o duzej
    wyjatkowo rozdzielczosci - np chcialbyc przeczytac numery samolotu z
    odl. 10 km to dslr pozwala na podpiecie takich wysokorozdzielczych
    obiektywow .

    Wszystko inne w praktyce domowej pokrywasz hybryda.

    Ja odczytuje wskazania wodomierza w glebokiej studzience za pomoca
    hybrydy - dslr nawet nie podskoczyl , nie byl w stanie tego zadania
    wykonac.

  • 18. Data: 2009-06-09 07:38:21
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@u...at napisał(a):

    > panasonic G1 ( matryca wlk jak w dslr)
    >
    > jesli jeszcze znajdziesz lub moze uzywany panasonic FZ 30 albo FZ
    > 50 ( ew rownolegle modele Leici - oznacze leici teraz nie pamietam
    > LX3 ???) .

    Wszystko tylko nie Panasonic. Programiści Panasonica poszli wzrorem MS.
    Użytkownik jest kretynem i nawet na manualu aparat wie lepiej. W związku
    z czym na manualu w ciemnym pomieszczeniu, gdzie chce zaświecić się
    lampami ustawia czas 1/60 i przysłonę 2,8, mimo, że użytkownik chce 8.
    Ale aparat jest mądrzejszy.

    wer

  • 19. Data: 2009-06-09 07:53:47
    Od: j...@u...at

> [...]
    >
    > Wiem, wiem ze dla C40D powinno byc l=62.5mm, aby uzyskac to samo w
    > kadrze, ale wtedy nie sa to te same nastawy obiektywu ;)

    oczywiscie masz racje
    ale sa dwie teorie jak liczyc GO

    1. klasyczna stosuje sie do wydrukow analogowych ( rowniez z cyfry ) ,
    albo warunkow obserwacji quasianalogowych.
    Tutaj we wzorze na GO przyjmuje sie wielkosc krazka rozproszenia , a
    ten jest mniejszy z malejaca matryca , czyli im mniejsza matryca tym
    mniejsze GO ( dla ustalonych pozostalych parametrow). Przyjmuje sie
    0,025do0,033 /crop

    przyklad mamy NIkona . w ktorym jest mozliwosc zmiany formatu z FF an
    aps.
    robimy zdjecie tym samym obiektyweem . Jesli przejdziemy z FF na
    format APS to nalezy zalozyc mniejsza GO

    2. Nynqiusta stosuje sie do warunkow obserwacji obrazu cyfrowego np w
    skali PtoP.
    mowi ona , ze wielkosc krazka rozproszenia wynosi 2 srednice pixela
    matrycy. w tym przypadku GO nie zalezy od wielkosci matrycy a od
    wielkosci pixela.

    w przykladzie z nikonem jak w pkt 1 GO nie zmieni sie jesli zmienimy
    format - dlaczego ?
    Dlatego ze to kryterium Nynquista jest ostrzejsze i GO zostanie
    wyliczona jeszcze mniejsza niz dla formatu APS.

    Przyjmuje sie tak male GO ze zdjecie obserwowane w powiekszeniu 100 %
    musi byc w tym zakresie ostre.

    Z kolei jesli zalozymy z gory ze dokonamy resamplingu zdjecia , to
    mozna o pierwiastek kwadratowy z czynnika resamplingu przemnozyc
    krazek rozproszenia , czyli GO rosnie.

    mowiac inaczej GO zalezec bedzie od przyszlej najwiekszej mozliwej
    skali powiekszenia.

    Sens praktyczny jest taki , ze jesli cos znajduje sie na(tuz poza )
    granicy (a) GO i nie chcemy ujawniac nieostrosci
    to trzeba dokonac resamplingu. Powiekszymy w ten sposob obszar GO,
    czyli utrudnimy zidentyfkowanie nieostrosci .

  • 20. Data: 2009-06-09 08:28:05
    Od: j...@u...at

    On 9 Jun., 09:38, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > z czym na manualu w ciemnym pomieszczeniu, gdzie chce zaświecić się
    > lampami ustawia czas 1/60 i przysłonę 2,8, mimo, że użytkownik chce 8.

    w wyminionych przeze mnie modelach z cala pewnoscia tak nie jest
    na M nastawiam dowolny czas, przyslone i tak funkcjnuje z lampa.
    jesli tak masz to zobacz w opcjach nastawien lampy zewnetrznej.

    zreszta czy pytajacy bedzie uzywal lamp zewnetrznych ?
    Kierowalbym sie bardziej innymi cechami , ktore maja znaczenie na
    codzien a ktore sa w panasonicu niemalze bezblednie rozwiazane.fz 30 ,
    50 swietny zoom , kapitalna ostrosc rysunku b. jasny
    G1 kolosalny wybor roznych obiektywow

    w obu przypadkch swietne w swej klasie matryce.

    XXX