-
91. Data: 2012-07-30 05:57:50
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-07-30 00:49, Tomek Kańka pisze:
> Trochę upraszczasz.
> To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym kolejnym
> koniem różnica rośnie, a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent, ale
> tutaj przy odpowiednio dużej wodzie zaczyna przeszkadzać bardzo niskie
> zawieszenie.
Na torze deszczowka nie zrobi lepszego czasu na suchym (pomijam to, ze
pewnie na suchym nie dalaby rady przejechac pomiarowego :)).
Roznice w F1 (i w sportach motorowych ogolnie) wynikaja z "dobroci" slicka.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
92. Data: 2012-07-30 13:05:45
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "TomekKańka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@t...dom.local...
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)
> On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:
>>> Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale
>>> przyczepnosc
>>> znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
>
>> Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem
>> w
>> sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_
drivers
>> Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to
>> 1:44.9, a
>> "very wet" 1:46.1.
>Trochę upraszczasz.
>To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym
>kolejnym
>koniem różnica rośnie, a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent,
>ale
No powiedzmy ze o takich "gownianych" samochodach mowimy.
Jestescie pewni ze roznica jest tak niewielka ? Ja tam wiem ze
awaryjne hamowanie potrafi zaskoczyc i byc nagle ze dwa razy dluzsze,
a przynajmniej tak sie wydaje.
Tak samo prawdopodobnie spada przyczepnosc w zakretach, tylko tu
predkosc do kwadratu, wiec wystarczy 0.7 raza wolniej jechac i
przyczepnosci starczy.
A jak nie starczy to poslizg jest dosc zaskakujacy.
Co innego po autostradach, gdzie te 140 na prostej moze jeszcze
jeszcze nie powodowac aquaplanningu, a zakrety lagodne.
Zreszta - skoro na sucho mozna je przejechac 200 i szybciej, to i te
140 mozna zgodnie z powyzszym. Tylko ja wole nie wypasc z zakretu przy
140 na zwyklej drodze, a nie na szerokim pustym torze.
P.S na Lianie bylo troche gorzej 1:46.7 najlepszy czas, 1:51.5
najlepszy "wet", 1:53.0 najlepszy "very wet".
PPS ... aaa - no i w sumie ja na czas nie jade, wiec nie widze sensu w
deszczu co chwile rozpedzac sie na maksa, zeby potem przed kazdym
zakretem ostro hamowac. Szczegolnie ze inne samochody przeszkadzaja
:-) Wiec moze tu sie kryje roznica.
I jeszcze dodatkowo - nie mam calej szerokosci toru do dyspozycji,
musze tak jechac zeby sie nie poslizgnac o wiecej niz metr w bok, bo
wiecej grozi kolizja.
J.
-
93. Data: 2012-07-30 13:27:24
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: nazgul <x...@w...pl>
W dniu 2012-07-30 05:44, MarcinJM pisze:
> W dniu 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa pisze:
>> http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda
-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&t
icaid=6ee16
>>
>>
>> Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
>> prawnych nadaje się idealnie...
>
> Coz, bedzie nakaz, to bedziemy jezdzic na zimowkach, ogromna wiekszosc
> przez caly rok.
>
ta ogromna większość to 5%
przynajmniej tak w telewizorze mówili
(tyle samochodów osobowych nie zmienia opon na zimowe zimą)
-
94. Data: 2012-07-30 13:37:08
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: "Chris" <s...@s...net>
nazgul nabazgrał(a):
> W dniu 2012-07-30 05:44, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa pisze:
>>> http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda
-obowiazkowe,wid,147
>>> 95071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16 Pani Bublewicz ma bardzo
>>> adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
>>> prawnych nadaje się idealnie...
>> Coz, bedzie nakaz, to bedziemy jezdzic na zimowkach, ogromna wiekszosc
>> przez caly rok.
> ta ogromna większość to 5%
> przynajmniej tak w telewizorze mówili
> (tyle samochodów osobowych nie zmienia opon na zimowe zimą)
I pewnie połowa z nich ma tak zwane uniwersalne
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
95. Data: 2012-07-30 15:17:15
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl
>>> PAństwo na
>>> tym oszczędzi na koszach leczenia. przynajmniej ktoś taki operat
>>> wykonał, z którego te oszczędności wynikają.
>>
>> Na czym opierasz teorię że obowiązek używania zimowych opon
>> zmnieszy
>> liczbę wypadków? (jest to absolutnie poważne pytanie)
>
> Wystarczy sie przejechac na prawdziwie letnich i dobrych zimowkach
> :-)
>
>nie takie było pytanie...
Ale ja na tym opieram odpowiedz :-)
Fakt ze na prawdziwych letnich prawdziwa zima sie jezdzi wolniej, to i
kosztow leczenia nie ma,a z kosztow klepania panstwo jest bardzo
zadowolone, bo od tego sie placi VAT :-)
J.
-
96. Data: 2012-07-31 00:27:52
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Mon, 30 Jul 2012 13:05:45 +0200, J.F wrote:
>>Trochę upraszczasz.
>>To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym
>>kolejnym
>>koniem różnica rośnie, a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent,
>>ale
>
> No powiedzmy ze o takich "gownianych" samochodach mowimy.
>
> Jestescie pewni ze roznica jest tak niewielka ?
Taka jest :-)
> A jak nie starczy to poslizg jest dosc zaskakujacy.
Poślizg na mokrym jest trochę inny w odczuciach, ale granica przyczepności
nie jest wcale dużo bliżej niż na suchym.
> P.S na Lianie bylo troche gorzej 1:46.7 najlepszy czas, 1:51.5
> najlepszy "wet", 1:53.0 najlepszy "very wet".
Ale tam już byli różni kierowcy, o mocno różnym poziomie.
Przykład kierowców F1 jest tu o tyle lepszy, że poziom kierowców był już
sufitowy.
Tam w artykule na wiki jest jeszcze opisane że sprawdzili jak wpływają
warunki atmosferyczne na czas i tak:
Gorąco - pogarsza o 2s
Lekko wilgotno - pogarsza o 2s
Wilgotno - pogarsza o 2s
Mokro/roztopiony śnieg - pogarsza o 4s
Bardzo mokro (z kałużami) w dużym deszczu - pogarsza o 6s
Czyli bardzo mokro obniża średnią prędkość o jakieś 6%.
Na zakrętach pewnie nie będzie to więcej niż 10%.
Ot i straszny deszcz :-)
-
97. Data: 2012-07-31 20:44:56
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
>
>> Teraz mamy zakas rozmowy przez telefon komórkowy, za
>> chwile zabronią rozmowy z kierowcą w czasie jazdy, bo amerykanie już
>> dowiedli, że nie ma znaczenia czy rozmawiasz przez telefon, czy z
>> pasażerem obok. Jak daleko prawo ma się posunąć w stronę absurdu, aby
>> idioci zrozumieli, że nie tędy droga?
>
> Ja tam musze przyznac ze rozmowa przez komorke jest niebezpieczna.
Zależy od wprawy. Cała umiejętność prowadzenia samochodu tym jest.
-
98. Data: 2012-07-31 20:47:26
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-07-31 20:44, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
>
>>
>>> Teraz mamy zakas rozmowy przez telefon komórkowy, za
>>> chwile zabronią rozmowy z kierowcą w czasie jazdy, bo amerykanie już
>>> dowiedli, że nie ma znaczenia czy rozmawiasz przez telefon, czy z
>>> pasażerem obok. Jak daleko prawo ma się posunąć w stronę absurdu, aby
>>> idioci zrozumieli, że nie tędy droga?
>>
>> Ja tam musze przyznac ze rozmowa przez komorke jest niebezpieczna.
>
> Zależy od wprawy.
Tak, tych co debili gadających przez komórkę przy uchu omijają itd.
> Cała umiejętność prowadzenia samochodu tym jest.
To fakt - policja średnio na nich reaguje.
-
99. Data: 2012-07-31 20:54:28
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-07-27 22:39, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 27.07.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości
>> On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
>>>> http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda
-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&t
icaid=6ee16
>>>> Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
>>>> prawnych nadaje się idealnie...
>>
>>> I do tego zmiana określona datą a nie warunkami drogowymi. Geniusz
>>> niektórych jest porażający...
>>
>> To akurat w miare prawidlowo - jak cie snieg zaskoczy to zostawisz
>> auto i pojedziesz autobusem ?
>>
>> Trzeba byc przygotowanym przed opadami :-)
>
> No to zimówki od września do maja...
Ja na Wielkanoc w tym roku dobiłem klimatyzację i zmieniłem opony.
Bardziej by się przydały zimowe i ogrzewanie ;)
-
100. Data: 2012-08-01 10:49:58
Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
z wrote:
> W dniu 2012-07-27 23:35, nazgul pisze:
>> nie ma o cym dyskutować wszelkie nakazy
>> typu: opony pasy światła, są z gruntu złe.
>
> Nie mam nic do zimówek (mam teraz stosowne w dobrym stanie dwa komplety
> opon) ale do jasnej cho... to ja będę decydował czy do turlania się po
> mieście wystarczą mi letnie czy wielosezonowe.
Wielozezonowych chyba nie zakażą -- one wszak są odpowiednio oznaczone...
Ale cholera wie...
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)