  • Data: 2013-11-22 21:57:54
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Jest to przeciez od wiekow stosowane w Ethernecie.
    > Tylko drobiazg - trzeba wykryc kolizje, a jak nadajnik pracuje, to
    > trudno nasluchiwac w tym samym pasmie.

    Przecież od przykładu z Ethernetem zacząłem tu swoje dydaktyczne
    smędzenie. W Ethernecie dopiero *po* wykryciu kolizji odbywa się
    proces głosowania przez losowanie. Normalnie każdy podnosi ręke
    i gada, a inni mu nie przeszkadzają. Ale w Ethernecie to wszystko
    jest raczej aperiodyczne, nie ma z góry narzuconej regularności
    w wysyłaniu pakietów. Tu nie ma czego ani jak wykrywać, transmisja
    jest jednokierunkowa. Więc najłatwiej wprowadzić quasiaperiodyczność,
    którą wcześniej nazwałem swingiem.

    Oczywiście można tego nie robić, wiele się nie straci. Najwyżej na
    spłynięcie kompletu danych zamiast 10 sekund ktoś czasem pczeka 12.
    A raz na ruski rok będzie to 4 minuty 33 sekundy. Wtedy na ogół mówi
    się o złośliwości rzeczy martwych. Ale może to oznaczać, że komuś
    przy zleconej mu robocie ręce opadły.

    Jarek

    --
    ...ale jaką metodą wybierzemy metodę głosowania?